Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2010 kl. 16:09

Få bilen testet på et rullefelt, så du kan se hvad den har af HK og NM efter softwareopdateringen. Sammenhold det med fabrikkens specifikationer. Så har du dokumentation på før og efter. Konfronter værkstedet med data'ene.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-07-2010 kl. 19:31

Lyder vanvittigt at de gør det! - Det er jo ligesom at fjerne 2 cylindere fra en benziner. Det er jo netop i det område at en diesel trækker... - Jeg skulle godt nok have en officiel skrivelse fra Kia før det foregik på min(hvis jeg havde en). - Hvis værkstedet bare gjorde det, var bilen blevet holdende og en lånebil forlangt.
Jeg ved fords'/psa 1,6hdi'er har det med at spise turbo'er, men så må man bare en sætte en ny på og så ud og køre... - Det virker som om de prøver at redde deres 7års garantiplan.
Men jeg synes det lugter lidt af noget klamp, det som Kia har gang i...

Steen Knudsen

Steen Knudsen
bruger siden
08-03-2008

23-07-2010 kl. 16:01

Jeg har så lige været til 2 års/30000 km service idag ved Meiniche i Holstebro. Super service!!!

De havde så ikke hørt noget om nogen opdatering af softwaren eller at der skulle være noget på vej, så min køre med fuld "krudt" som den plejer og iøvrigt rigtig godt

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

23-07-2010 kl. 17:47

Det er da i den grad ikke i orden med den lamme undskyldning de kommer med. Som andre også har nævnt kan man da ikke lade folk prøvekøre og vurdere en bil baseret ud fra at den f.eks. har 127 hk, og når de så så sælger dig en bil har den pludselig kun 115 hk. Den går bare ikke. Man kan jo sammenligne det med at de siger at bilen koster 200.000 kr, når du har besluttet hvordan den skal være. Men så når du henter den koster den lige pludselig 225.000 kr. Det er da der næppe nogen der ville acceptere.

Man må da håbe at KIA tager den rette beslutning og sørger for at tilgodese kunderne, så de ikke mærker noget til det. Det er selvfølgelig hvis mærket vil overleve her i DK.

Er der nogle der ved om det også gælder Hyundai i30? Det er vel trods alt samme motorer

Steen Knudsen

Steen Knudsen
bruger siden
08-03-2008

23-07-2010 kl. 18:30

Jep aut. Seat/Bmw/Kia værksted.