Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

14-07-2010 kl. 17:04

Hej Andreas.

Der er sansynligvis ikke noget "suspekt" i sagen, men du skal selvfølgelig være HEEELT sikker.

Det der er vigtigt er at du IKKE giver sælger pengene ( 99.9% af alle folk er ærlige, men det er ikke 100%).
Først skal sælger få den PRÆCISE indfrielsespris, dernæst så kontakter DU SELV banken eller financeringsselskabet, de må ikke oplyse dig restgælden, men spørg om de vil slettet pantet hvis du indbetaler det beløb som sælger har oplyst dig, så kan de jo sige ja eller nej.

Dernæst kan du , hvis du vil gå med livrem og seler, få den mail, eller en fax fra selskabet, der bekræfter det aftalte, og så kan du evt. sammen med sælger indbetale restgælden direkte ind på selskabets konto, hvorefter du skal have bilen udleveret.

Det er altså ikke så bøvlet som det lyder :-)

God fornøjelse.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

14-07-2010 kl. 17:18

Og husk også at skrive på slutsedlen at handlen er betinget af at restgælden indfries af sælger.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

14-07-2010 kl. 19:49

Da jeg skulle have solgt min bil med restgæld. Udstedte køber en check til min bank, som kun de kunne hæve og sætte ind for at betale restgælden. Jeg kunne ikke selv hæve checken.
Men lad evt sælgers og din bankrådgiver ordne det internt mellem bankerne, så går det ret nemt.

Jeg synes ikke det lyder suspekt at der er restgæld i bilen. De fleste biler bliver trods alt betalt via finansiering. Og mange gange bliver de solgt inden de har betalt lånet ud.

At sælger selv fortæller at der er restgæld, er jo kun positivt. Heldigvis er de fleste jo ærlige.