Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003
14-07-2010 kl. 11:55
Som svar på 1. spørgsmål så nej, hvis du vil passe på din bil så skal du købe en lakstift og duppe stenslagene for at undgå rust.
Alle biler ruster før eller siden, dog er en Audi er en af verdens bedst rustbeskyttede bil, jeg har selv en ældre A4 og det er imponerende hvor modstandsdygtige de biler er overfor rust.
Angående skader, som et stenslag jo er afhænger det meget af lakkens tykkelse og galvaniseringen af stålet bilen er bygget af. F.eks var en Mercedes fra årgang 2000 ikke galvaniseret og lakken var tyndere end på en Citroèn bl.a derfor rustede Mercedesen så hurtigt.
Men alle biler der kører her i landet ruster på et eller andet tidspunkt, forskellen er bare hvor længe der går før de gør det. Med tiden bliver lakken jo også slidt og mindre modstandsdygtig overfor rust. Det er da muligt at du kan får alle stenslag ordnet en gang om året uden der når at komme rust, men dette er nok kun så længe bilen er så ny som den er. Skal det være optimalt, så skal "hullet" i lakken som stenen laver lukkes med det samme.
Mvh.
Profil slettet
31-07-2010 kl. 20:34
Profil slettet
31-07-2010 kl. 22:02
Profil slettet
01-08-2010 kl. 08:14
Og tyskerne er ligesom udråbt til at være lysår bedre end andre!
Sådan kan man bare ikke stille det op, bevares Audi har ry for at rustbeskytte deres biler godt. Det kan man ikke just sige Mercedes har.
Jeg kender en der har haft sin Astra fra ny, årgang 05, bilen bliver passet og plejet rigtig fint, og den er også blevet undervogns beh. Til stor ærgelse er der 2 rust "buler" på vej ud gennem lakken indefra!!
Så jeg syntes det er noget unyanceret billedde nogen har på den her "krig"
Eks. vis kan man fremhæve Peugeot 405 for sin rustbeskyttelse. Man ser tit nogen fra start 90 erne som stadig ser friske ud i karrossen. Hvorimod en Golf 3 af samme årgang forlængst er rådnet væk.
Og jeg tænker altså kun på rust i denne her sammenhæng!!!
(ser personligt intet i en 405 er)
Flemming.
H P
bruger siden
06-01-2004
01-08-2010 kl. 09:40
Det ER altså snævertsynet at tale om Tyske,Japanske og Franske biler.
For det første så er der stor forskel på de enkelte mærker inden for en såkaldt land.
Mercedes modstår ikke rusr nær så godt som Audi.
Dernæst, så er hele verdens bilfabrikker så globale som noget, de fleste Toyotaer bliver altså IKKE lavet i japan, er en Avensis så japansk? eller Engelsk ?.
Min kone kører i en fransk bil nemlig en C1, eller gør hun, den er lavet i Tjekkiet ??
Er det så en Fransk lortebør der aldrig kan starte og ruster væk på 2 år?
Eller er det er Tjekkisk kvalitetsbil i kategori med Skoda som ikke ruster?.
Nå, hvis man skal have en rigtig god bil som bare virker og ikke ruster, så køb en Volvo ?
Se, DET ved man hvad er, den er nemlig KINESISK :-) og vælger du en 1,6 Diesel, så har den en fransk motor.