Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
06-07-2010 kl. 11:13
Nej, Ford er ikke noget lort.
Om det så er en bedre bil end en Sonata, ved jeg ikke.
Man skal generelt passe på at tro på alt man læser, der findes vist ikke en bilmodel som man ikke kan læse noget dårligt om, hvis man kigger på nettet.
Hvis jeg var dig, så ville jeg købe den som jeg bedst kunne lide,
Hvis du undervognsbehandler dem begge jævnligt, så burde de begge to kunne holde 20 år til dit brug.
Profil slettet
06-07-2010 kl. 11:59
Jeg kan se at dine valg er meget begrænset hvad med en ny mitshubitsi lancer den ligger på 200000kr.
Jeg ville nok vælge mondeo da du får bedre køre egenskaber og tror også du bliver glader på sigt med den.
Men der er jo mange fornuftige biler i den pris klasse så måske du skal udvide din horisont lidt mere.
Hvad med en seat altea god motor og dejlig bil.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-07-2010 kl. 12:25
En Mondeo er en ganske velkørende bil med rimeligt pænt udstyrsniveau. De er rimeligt driftsikre. Dog ikke helt på japserniveau.
Men hvis du ikke kører mere end de 15.000 vil jeg anbefale dig at kigge på en Mondeo V6. Det løfter helhedsindtrykket med en lækker kværn.
Har selv haft en Mondeo V6, og jeg savner sgu stadig den bil. Jeg var meget glad for den. Jeg blev nok mere glad for den end jeg havde regnet med, da jeg også havde nogle fordomme om Ford. Men det har jeg så ikke mere.
V6 hos Ford har ikke tandrem, men kødetræk. Så ingen dyre tandremsskift på den.
Eneste minus. Vær OBS på om den har fået sine karrossericheck hos Ford, da de desværre har tendens til at ruste. Men vælg en faceliftet version fra 2004 og frem. De er noget bedre. Men det burde så heller ikke være noget problem med dit budget.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-07-2010 kl. 14:55
Til din overskrift kan jeg kun melde mine ejne erfaringer ud, og det er et rungende JA.
Startede sidste år med en ny C-max. alle 4 døre var skæve plus svinghjul fik forhjulene til at ryste ved jævnt træk. Disse ting ville den pågældende forhandler ikke rette, idet de ikke kunne se høre eller mærke noget. Kørte så til en anden forhandler, de rettede så døre, men ikke svinghjul. Solgte derefter bilen. Havde forinden købet forespurgt og kigget på bilbasen. Desværre passede de beskrivelser om problemer.
Dernæst havde jeg prøvet en mondeo 2,5v6 som jeg endte med at købe, for det lød billigt. 120.000 for en fra 12mdr 05 med 127000km. Jeg husker endda at jeg skrev til Martin som du ser på siden, at jeg var meget glad for bilen. Så fik jeg den dinitrol behandlet, og så startede festen. jeg havde forinden læst om en del ting der kunne gå galt med en sådan model, men jeg håbede. Den begyndte at sige små knæk lyde, og inden længe eksploderede venstre fordæk under kørsel. Hvde lige skiftet til sommerhjul ved mekaniker, tilbage og sætte et andet hjul på, man kunne umiddelbart ikke se at fjedre var knækket pga dinitrol og at den var hævet op på dunkraft. Andet dæk sprang i indkørsel. Så 2 nye forfjedrer til mig og 2 nye dæk. 2nye tårnlejer og skal nu have reppet mit klima anlæg. alle disse ting havde jeg læst om og mekanikker sagde også at det var nogle af de svagheder denne model havde. Har også problemer med el i bil, når jeg trykker på sprinkleren blinker lygterne, og lyset i instrumenter blinker ofte, sådan var det også i C-max.
Bilen køre rigtig godt, men syns ikke jeg vil have ford igen, når der er så meget bøvl. jeg ved andre herinde siger at de ingen problemer har haft med omtalte modeller, men de har måske bare været heldige.
Måske den nye mondeo er bedre, men jeg tror ikke det er meget, de bruger lidt for billige dele og komponenter.
Jeg ville kigge efter en ny Skoda Oktavia hvis jeg var dig.
Men alt er smag og behag.
men du fik min historie. Håber du kan bruge det til noget.
Og til MARTIN, du er velkommen til at afgive et bud på min mondeo (blink) Den står næsten som ny nu med alle de rep der er fortaget de sidste 4mdr.
Mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
06-07-2010 kl. 15:55
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-07-2010 kl. 19:40
Jeg vil sige at hvis jeg havde været så uheldig med et bestemt mærke, ville jeg også have det lige som dig.
Man skulle næsten tro du er en magnet mod mandagsbiler.. Men selvfølgelig synes jeg det er ærgerligt for dem det går ud over, da det som regel koster mange penge. Og det er jo ikke lige det man forventer.
Og jeg må sige ellers tak for tilbudet til Mondeo´en. Hvis det er en mandagsbil, så er jeg ikke synderligt interesseret...
Håber du er mere heldig med din næste bil.
Profil slettet
08-07-2010 kl. 23:01
Ford er bestemt ikke noget lort! Mondeoen er klart en af de bedst kørende, hvis ikke den bedst kørende i klassen.
Vi har en Mondeo 2.0 fra 04, og den har nu gået 160.000 km. Vi har aldrig haft så pålidelig en bil. Det eneste vi har skulle skifte, udover det normale slitage (bremseklodser osv), var en skrue til varmskjoldet, der gjorde, at den larmede lidt. Ellers har der absolut intet været.
Mondeon er jo kendt for at have virkelige gode køreegenskaber, og det kan vi kun være enige i.
Derfor kan jeg klart anbefale dig at købe Mondeon, og du vil kunne få en rigtig god en af slagsen for 200.000.
Mvh Mads-Ulrik
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
10-07-2010 kl. 09:51
Mads-Ulrik >> Hvordan kommer det med skruen for varmeskjoldet til udtryk? Jeg har en lille smule resonans ved omkring 2.000 omdr., kan det være det?
Pft, og god weekend!
Profil slettet
21-07-2010 kl. 09:16
I BilBasens guide kan de se, hvordan tidligere ejere har anmeldt deres forskellige Ford-modeller:
http://www.bilbasen.dk/alt-om/ford.htm
Klik på den ønskede model. Et stykke nede på siden finder du anmeldelserne under "Det mener andre om ...".
Venlig hilsen
Jakob
BilBasen
Profil slettet
25-07-2010 kl. 21:50
Min far har haft 3 mondeoer med V6 fra ny af. Der er ikke de fortrædeligheder der ikke har været med dem, som der ikke kan skrives lange beretninger om. Men den sidste han havde holdt el-foruden i gennemsnit til 18 timers kørsel... 3. gang den blev skiftet og "døde" gad han ikke skifte dem ud mere. Dertil kommer værditabet. En ny mondeo købt for godt 400 K kunne efter 3 år og 120.000 km kun give en byttepris på 120K hos Ford. Siden har han kørt Hyundai Sonata 2,7 V6.
(Sådan en kommer jeg nu heller ikke til at eje)
Jeg har lige været ude og købe ny bil - og overvejede faktisk på et tidspunkt at købe en Ford S-Max, da jeg synes det virker som en fed bil med god plads i. Da jeg spurgte min mekaniker frarådede han mig at købe ford, fordi de ruster meget og han syntes generelt han havde mange ford inde, som der "skulle laves meget på"... "...og dem der var som regel var mindst arbejde på var toyotaer"
Hvis ikke du har familie at køre rundt med kunne du jo overveje en gulpladebil? Du kan få mange ret fede biler på gule plader til en overkommelig pris. Nævner i Flæng en ny Honda CRV med 2 liters motor for 250K hos honda i Vejle... eller en ny Toyota Rav4 til 200K + moms.
Vil du gerne have hestekræfter står der en Mazda CX7 med 230 HK på gule plader (luksuscruiser med alt i udstyr) til salg i ODense... til ca. 190K + moms...
Ellers ville jeg nok overveje at finde en brugt toyota avensis 1,8 VVT benzin der er undervognsbehandlet fra ny... så har du en fornuftig bil i mange år.... :-)
Profil slettet
08-09-2010 kl. 22:11
Jeg kan desværre ikke håndtere at folk modsiger mig, eller har meninger der afviger fra mine egne, og derfor laver jeg nu tåbelige, barnagtige og provokerende indlæg her på Bilbasen.
Ofte misbruger jeg også brugernavne på personer der har sagt mig imod til at lave disse indlæg.
Håber at i kan bære over med min smålighed.
Dette indlæg blev 09-09-2010 17:44 redigeret af Bilbasens moderatorer.