Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
05-07-2010 kl. 09:02
Så det vil jeg sige og så kan dækkene også have noget at sige... 18" med linglong kører bare ikke så godt som 18 eller 19" med michelin eller lign.
H P
bruger siden
06-01-2004
05-07-2010 kl. 10:17
Det spørgsmål er der masser af meninger om :-) her kommer min:
DEN ALLERBEDSTE STØRRELSE ER DEN SOM BILEN ER "FØDT" MED.
Større fælge er dyere
Større dæk er dyere
Større dæk har faktisk en kortere levetid
bilen bruger mere brændstof
bilen bliver langsommere
Komforten forringes
Som sagt, bare en holdning, men jeg er nok kedelig vil nogle påstå :-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
05-07-2010 kl. 14:39
Jeg plejer at holde mig til at det skal være en 40-profil af dækket. Altså 40% af dækkets bredde. Det har fungeret fint for mig.
Men jeg er sikker på at ved de store biler kan man sagtens have mindre profil på da hjulene som regel også er ret brede.
Da jeg havde en Carina E, kørte jeg med 205/40-17
Da jeg havde Mondeo st.car kørte jeg med 225/40/18
Og begge 2 kørte meget behageligt selv om det var 3 tommer op på Carina og 2 på mondeo.
Man skal også huske på at det øger altså også bilens sikkerhed når der er bredde hjul og en sænkning på bilen.
Og ja det kan ikke betale sig økonomisk. Selvfølgelig er det dyrere. Men det er de bedste løsninger som regel....