Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

25-06-2010 kl. 10:49

I går ikke galt i byen med nogen af de to.
Det er lækre rummelige biler, som kører godt og er godt motoriseret.
Da der er forholdsvist nye modeller, er det umuligt at sige, hvilken der vil holde bedst om 10 år. Mit bud er, at der ikke er den store forskel.

Jeg synes, at rummelighed og motor taler for Skoda'en, mens køreegenskaberne taler for Ford'en. Desuden er det muligt at hente en klart større rabat på Ford'en, hvilket kan gøre den til det økonomisk bedste køb.
Ford har tidligere haft problemer med rust, men om det er løst med den nye Mondeo, ser vi nok først om nogle år. Uanset hvad, så er der jo rustgarantien, som gælder i hele 10-års perioden.
Iøvrigt giver Skoda pt. 4 års garanti på nogle modeller (modsat Ford's 2 år), men om det også gælder Superb, ved jeg ikke.

Dette indlæg blev 25-06-2010 10:50 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

25-06-2010 kl. 11:31

Jeg er meget enig med S.H.
Som han skriver er det 2 meget fine biler med masser af plads og gode køreegenskaber.

Det der lige springer i øjenene på mig er at der er markant stor forskel på de 2 motorer. Skodaen burde være billigere i drift. MHT Benzin service, grøn afgift og forsikring. Men er man villig til det, er det jo ligegyldigt.

Der er ikke så meget negativt om Superb endnu. Hvilket jo nu er meget godt. Desværre har jeg ladet mig bilde ind at der desværre også er lidt rustproblemer med den nye model Mondeo.

Men i bund og grund er det 2 meget lækre biler i har kig på og der er ikke noget dårligt valg. Man kan kalde det sjov, sjovere. For selvfølgelig har Forden en fordel i og med at den har en større motor og 60 hk mere. Men Skodaen er bestemt også et godt valg.

Jeg vil dermed ikke fraråde nogle af dem, da begge er rigtigt gode valg.

Held og lykke med jeres nyere lækre bil.

jan poulsen

jan poulsen
bruger siden
06-10-2005

25-06-2010 kl. 12:08

Tja.. hvis fornuften skal vælge må det være Superb, da den er billigere i afgift, kører længere på literen, og kører længere mellem service. Ligeledes vil du få en nyere bil ved at vælge Superb, da 2,5 Mondeo ikke laves længere og havde en højere ny pris. Men den nye 2,0 turbo motor til Mondeo lyder spændende men ny prisen er lig godt 500 kilo, og 100 i rabat fåes nok ikke.
Så jeg vil vælge Superb.

Bo Blumensaat Jørgensen

Bo Blumensaat Jørgensen
bruger siden
06-01-2004

26-06-2010 kl. 21:19

Jeg kører selv Octavia, og er derfor en smule farvet.
Superb er en rigtig lækker bil, både hvad angår køreegenskaber for så stor en bil samt materialevalget.
Der ud over har jeg en ven der kører Mondeo 2,5 T og han er på ingen måde imponeret over benzinøkonomien. Han kører 7-8 km/l og det er uden at køre decideret råddent, men med sådan en motor skal den jo også bruges.
1,8 TSI motoren kan chippes til 215 hypper, og det uden det går ud over turbo'ens holdbarhed.
Men mit bedste råd til dig er - prøv den begge og dan din egen konklusion. Hvis du er ligeglad med benzinøkonomien, så har Mondeo'en altså en møglækker motor.
Held og lykke med bilkøbet.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2010 kl. 00:50

Min erfaring med Ford mondeo og andre ford modeller er følgende...

Min helt nye ford C-max havde skæve døre, problemer med el i bilen mv. Plus svinghjulet ikke virkede som det skulle.

nu pt. Mondeo v6, 4år gammel, Klima kaput, problemer med el i bilen, svaghed i de foreste fjedere, lige knækket med dæk eksplosion til følge. Tårnlejer skiftet pga larm. Problem med gearkasse osv.

Lad mig sige det sådan her. Bilerne køre som sådan rigtig godt, men de er ringe samlet og er af meget svingene kvalitet. Det er slet og ret billige dele og komponenter der sidder i disse biler.

Vil vove den påstand at skoda er flere gange at foretrække, den er trods alt lavet af audi og vw dele og komponenter. Så hvis vi taler om en bil der gerne skulle holde 10år med rimelige lave rep omkostninger, så snup en Skoda Suberp combi. Selvfølgelig er der også lidt med skoda, men ikke i samme omfang.

Obs. Jeg havde intet imod at købe ford biler til at starte med, men blev utrolig skufftet over at de indlæg omkring ford og problemer her på bilbasen var sande. Røg ind i de samme problemer som andre herinde havde omtalt. Så tror ikke jeg skal have ford igen. De er af for ringe kvalitet og materialer

mvh

Dette indlæg blev 27-06-2010 00:55 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2010 kl. 01:02

Lige et tillæg. Det er som sådan rigtigt nok at den 2,5 motor der ligger i ford er en kanon motor, men nu er det sådan at det er en volvo motor, og resten af bilen vil jeg ikke mene står mål med motor.

Mvh

bruger siden
11-12-2004

27-06-2010 kl. 12:01

Jørgen: En chiptuning er selvfølgelig en tuning. Det er der ikke noget tvivl om. Men det behøver ikke at være så slemt som du får det til at lyde.
Der er ret gode chancer for at hvis man chipper sådan en Superb er det ikke for at gøre det til en racerbil eller lign. Bilen opfordrer jo på ingen måde til at man får lyst til at køre råddent i den.
Personligt tror jeg ikke der er den store forskel på f.eks. VW GOlf 1,4 TSi med 122 hk og 160 hk. Udover det åbenlyse som HK og moment.
Det er jo bare en meget nem måde for bilfabrikanterne at lave 2 versioner ud af samme bil bare med forskellige antal heste. Omkostningerne er bare mindre.

At du aldrig vil købe en brugt turbo-bil må du jo selvfølgelig selv bestemme. Det er klart. Men så får du da et problem i fremtiden, da der er flere og flere mærker der går over til at bruge turbo på deres små motorer, for at få bedre Benzinøkonomi og mindre forurening.
Stort set alle tyskerne er røget med på den bølge og det er bare spørgsmål om tid før japserne også ryger med på den.

Turbo var et fy-ord i 80´erne. Men det er altså mange år siden. Og der er sket enormt meget siden den gang.

Profil slettet

Profil slettet

27-06-2010 kl. 14:55

Dette indlæg er slettet af en forummoderator.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2010 kl. 15:37

Hej Tomas

måske har du været heldig, eller også har bilen været til rep inden du fik den. Min har kun gået 130.....

Selvfølgelig har jeg også hørt gode historier om mondeo, men et har de næsten alle tilfælles....Tendenser til knækkede forfjedre, dårlige tårnlejer og dårligt bagtøj. Svigtende el og klima..vindstøj fra vinduer, dårligt isoleret.....tændkabler går ofte itu

Nu taler vi selvfølgelig om v6 modellerne, måske de nye er blevet bedre, men tror ikke det er meget

Dette indlæg blev 27-06-2010 15:40 redigeret af dets forfatter.

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2010 kl. 17:22

Et lille side spring.....Denne Audi A6 som er 2år gammel ville jeg heller ikke være betænkelig ved at købe. Audi eller Bmw som er et par år er stadig ligesom "nye". Du får link her http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Audi-A6-2,8-FSi-Avant-5d_ID230301491.htm

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

27-06-2010 kl. 23:39

Angående biler med turbo og tandrem......Tjae vi må jo se i øjnene at når og hvis vi køber biler med ovennævnte, vil udgiften jo være lidt højere. En turbo kan jo stå af, og tandrem skal skiftes og mulig vandpumpe. man kan jo køre til Flensborg og få enten service af bilen og få skiftet tandrem. Og det er til priser der ligner det halve af danske. Det må i alfald ikke skræmme en at der skal skiftes tandrem mv. For så kunne man jo sige at man ikke har råd til biel alligevel.
Rigtigt at man kan holde sig til bmw, men så ligger vi også 100.000 over for en brugt.
Jeg syns stadivæg at hvis det er HELT NY bil du vil have, skal du satse dine penge på Skodaen.
Ifald du så mit link til en Audi A6 2,8 . og du tør tage en fed bil der er 2år gammel, vil du få en lækker køremaskine. Og glem alt om at den er 2år, disse luksus biler er stadig som nye og holder sig rigtig fine selv efter 10år. tror endda du vil få en del for den når den skal sælges.
Vil tro den Audi kan trykkes 25.000 i prisen hvis du er dygtig.

Men jeg siger det igen, alt her i livet er smag og behag.

Eks. Talte min bror altid om hvor gerne han ville have en Bmw 3serie. Jamen den var for dyr syns han. Den kostede ca 400 og man kunne få en brugt ca 2år gl til 320. Ha han købte så en Skoda oktavia til 305.000.
Og den har tabt mere end hvis han havde holdt på hesten og købt Bmw'en. det er og bliver altså noget andet når det er bmw og audi.
Er kun det psykiske i at man køber en 2 år gammel bil. Men tro mig , de er slet ikke det vi forestiller os som 2år, heller ikke når de bliver 10-12år.
Ved godt at service koster en del i dk, men man kan jo vælge at køre til flensborg. Det er super lækre biler og du vil aldrig fortryde dit valg. Du kan jo efterprøve det ved at ta en tur i den audi eller en anden audi.

Mvh

Profil slettet

Profil slettet

15-12-2010 kl. 14:47

På skoda superb nye CR motor skal tandremmen skiftes for hver 210.000 km :-).

www.skoda-forum.dk