Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006
22-06-2010 kl. 19:12
Folk passer bilerne forskelligt, f.eks. vil jeg hævde at en ejer af en Mercedes SLK er mere påpasselig med vedligehold og service end ejeren af en Chevolet Matiz.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
24-06-2010 kl. 09:39
Autobilds 100.000 km test er jo en test af kun een enkelt bil. Får de fingre i en mandagsmodel, bliver denne model kåret som noget lort. Når man kun undersøger een enkelt bil, er undersøgelsen på ingen måder repræsentativ.
Ang. ADAC's Pannenstatistik, så er den nok heller ikke særlig retvisende. Den ser på antal nedbrud, som ADAC er rykket ud til. Men hvis et bilmærke f.eks. kører med mobilitetsgaranti, hvor der benyttes et andet selskab end ADAC til at hjælpe kunderne ved nedbrud, så vil de jo aldrik komme med i denne statistik.
Det svarer til, at man i Danmark vil bede Falck komme med sådan en statistik. Hvis så f.eks. alle Mazda modeller bliver leveret med en mobilitetsaftale gennem Dansk Autohjælp, så vil de jo klare sig uforholdsmæssigt godt i Falcks statistik.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
24-06-2010 kl. 13:20
Jeg har lige læst metodiken for ADAC analysen på hjemmesiden.
Og du har delvist ret.
Verden er nok ikke så sort/hvid, som jeg gav udtryk for i mit indlæg.
Dog er det heller ikke sådan, at mobilitetsgarantien ingen indvirkning har.
De skriver på hjemmesiden, at ADAC medlemmer, som ud over deres private medlemsskab også har en mobilitetsgaranti, som oftest ringer til ADAC, når de skal bruge hjælp. Dermed mener de ikke, at mobilitetsgarantierne forvrænger resultatet af undersøgelsen.
Men kunne man ikke godt forestille sig, at nogle bilmærkers kunder i højere grad ville benytte sig af mobilitetsgarantien end andre? F.eks. hvis netop dette bilmærkes mobilitetsgaranti har et specielt godt ry.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
24-06-2010 kl. 14:18
Jeg er personligt heller ikke helt kommet til Koreaner stadiet endnu, men jeg vil ikke afvise, at jeg er der, når deres næste generationer kommer på markedet.
Mine sidste to biler har været japanere, men næste gang bliver det nu en tysker.
Ikke pga. en statistik som ovennævnte, men fordi de stadig bare lige føles den tand mere lækre end japanerne. Det er ihvertfald min opfattelse.
Nu mangler jeg så bare lige, at den model, som passer perfekt til mine behov, kommer på markedet. Jeg satser indtil videre på den kommende Grand C-Max, eller hvad den nu kommer til at hedde. Men måske bliver jeg klogere, når den først står hos forhandlerne.