Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Profil slettet
19-06-2010 kl. 12:48
Det er ofte det forkerte sted i leder!! og jeg tror ikke at den regenerer partikelfilter så ofte som det føles! man kan med opel testeren køre et komplet regeneringsforløb på disse biler, det virker. Men den ventil der sidder og styrer vestgate ventile kan lave mange senarier på fejlsiden bla. at den kører som beskrevet ! har skiftet et hav af disse ventiler!!!
og bilen kører igen som ny. Hvis du er tvivl kontakt mig via dinbilmaegler.dk
og bilen kører igen som ny. Hvis du er tvivl kontakt mig via dinbilmaegler.dk
Lars Gasberg
bruger siden
05-11-2007
17-08-2011 kl. 13:36
Hej alle,
Jeg har haft lignende problem med en opel vectra 1,9 CDTI årgang 2009 150 HK st.car...
Det opstod allerede omkring 20-30.000 km... Jeg fik klaget nogle gange - der lyser ingen lamper ved oplevelsen... Det er typisk ved motorvejskørsel at bilen hopper og bruger en enorm mængde diesel... Det var ikke pga partikelfilter skulle renses... Slet ikke... Heller ingen lamper...
Det endte med at jeg fik skiftet ventilerne - da de åbenbart har en svaghed og plotter til...!? (jeg er ikke fagmand)... Og det var ikke EGR ventilen der var problemer med...
Jeg skiftede den bil ved ca 67.000 km - blev aldrig tryg ved den...! Men købte dog alligevel en anden vectra magen til med lavt km tal... Den er så begyndt at lave det samme igen igen... Og nu slås jeg med Opel for at få den under garantien.... Denne bil har nu kørt 42000 km - det begyndte allerede ved godt 20.000 km...
Foreslå jeres værksted at skifte ventilerne....
Mvh
Lars
Jeg har haft lignende problem med en opel vectra 1,9 CDTI årgang 2009 150 HK st.car...
Det opstod allerede omkring 20-30.000 km... Jeg fik klaget nogle gange - der lyser ingen lamper ved oplevelsen... Det er typisk ved motorvejskørsel at bilen hopper og bruger en enorm mængde diesel... Det var ikke pga partikelfilter skulle renses... Slet ikke... Heller ingen lamper...
Det endte med at jeg fik skiftet ventilerne - da de åbenbart har en svaghed og plotter til...!? (jeg er ikke fagmand)... Og det var ikke EGR ventilen der var problemer med...
Jeg skiftede den bil ved ca 67.000 km - blev aldrig tryg ved den...! Men købte dog alligevel en anden vectra magen til med lavt km tal... Den er så begyndt at lave det samme igen igen... Og nu slås jeg med Opel for at få den under garantien.... Denne bil har nu kørt 42000 km - det begyndte allerede ved godt 20.000 km...
Foreslå jeres værksted at skifte ventilerne....
Mvh
Lars