Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
10-06-2010 kl. 12:26
Læg i stedet 500,- pr. måned i en "cigarkasse", så er der penge tilbage i cigarkassen når de 3 eller 4 år er gået.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-06-2010 kl. 02:18
Obs husk nu at hvis noget går i stykker på bilen, skal garantien jo dække de første 3år.
Mvh
Dette indlæg blev 11-06-2010 02:24 redigeret af dets forfatter.
Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007
11-06-2010 kl. 07:33
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-06-2010 kl. 13:13
mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-06-2010 kl. 13:26
Ang garanti...hvis der skulle blive et problem med bilen kan du bare køre til en anden suzuki forhandler. Du kan køre til hvilken du vil
Mvh
Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007
13-06-2010 kl. 16:24
Hilsen Richard
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
13-06-2010 kl. 21:09
Når en forhandler tilbyder dig en service aftale er det naturligvis for at tjene penge, men også for at du som ejer/bruger af køretøjet kender dine fremtidige udgifter.
De frie værksteder, udfører også service og reparationer på køretøjet, dog opdateres deres computere ikke i samme omfang som de autoriserede forhandlere, de "frie" får derved ikke alle relevante informationer, mht fejlsøgning, motoropdateringer osv osv. De autoriserede værksteder er fremadrettet ikke dyrer end de "frie værsteder", der ikke har tilsvarende produktkendskab.
Hvis du privatleaser er serviceaftale et krav.
Du burde takke din forhandler for at oplyse dig om produktet, du kan frit vælge om du vil tage tilbudet, og som du selv påpeger - "jeg ved ikke en dyt om det her" men en ting er sikkert, den autoriserede forhandler har ikke mulighed for at hjæpe dig, hvis du ikke har dokumentationen i orden ved reklamationer. Se evt www.kiamotors.dk garanti, vilkår og betingelser som eksempel, det er hvad du kan forvente fremadrettet. Du har købt en bil med tre års garanti, loven sikre dig kun 2 år, ved køb af fabriksny bil.
Tillykke med din nye bil.
Held og lykke
Ejner Skræddergaard
Dette indlæg blev 13-06-2010 21:25 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
13-06-2010 kl. 22:44
Lad nu være med at miste tilliden til et værksted, bare fordi 4 tilfældige mennesker som du aldrig har mødt skriver et eller andet.
Jeg er helt enig med Ejner, det er altså ikke vaneforbrydere man har med at gøre hvis du bliver tilbudt en serviceaftale.
Hvis du er på McDonald og bliver tilbudt en stor menu istedet for en alm. menu, vender du dig så også om og går ??
Jeg mener dog STADIG at du bør takke nej, til serviceaftalen, men hold dog fast i værkstedet.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-06-2010 kl. 23:07
Dette indlæg blev 13-06-2010 23:10 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
13-06-2010 kl. 23:37
Dette indlæg blev 13-06-2010 23:58 redigeret af dets forfatter.
Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003
14-06-2010 kl. 07:24
for de rosende ord, jeg kommer nemlig kun med råd og vejledning udfra de erfaringer jeg har oparbejdet i den automotive branche. Jeg forsøger at oplyse om egne og mine kunders erfaringer.
Samtidig skal du have tak for din forståelse, positive tilgang til indholdet i indlægget, og dine erfaringer.
Mange hilsner
Ejner Skræddergaard
H P
bruger siden
06-01-2004
14-06-2010 kl. 08:48
Det her indlæg du skrev kl. 23.37, er et af de bedste fra din side meget længe.
Hvis du virkelig mener af forhandlere er bondefangere når de tilbyder deres kunder en serviceaftale, så er du langt ude.
Hvis du endnu ikke har "gennemskuet konceptet", så er en serviceaftale altså stadig noget værd selvom bilen er under fabriksgarantien, da de bilmærker jeg kender til, stadig tager penge for service under garantiperioden.
Jeg forstår dog godt at du ikke har gennemskuet min sammenligning med Mcdonald, da det kræver en vis empati.
Når du går ind i en forretning, for at købe en vare, om det er en bil, en burger, et par bukser, eller noget som helst andet, så vil den gode sælger prøve at sælge dig lidt mere. ( bare rolig, jeg forventer ikke at du forstår dette)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 14:35
Jeg mener selvfølgelig ikke at en forhandler ikke skal tilbyde disse aftaler. Men mener samtidig at han skal forsøge at vejlede kunden bedst muligt. Der er sikkert nogle aftaler hvor man sikkert får noget for pengene. Eks hvis man køre mange km om året og det er biler som er relativt dyre at få lavet.
Og så til empatien.....Nej det er ikke sikkert jeg ejer skyggen af en sådanne. Men det må jeg spørge min psykolog om. (...........)
Mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 14:55
Du burde vide og det ved jeg du gør. At der sker en del vildledninger omkring service aftaler. Jeg mener selvfølgelig at kunder skal have dem tilbudt, men mener samtidigt også at forhandleren bør vejlede omkring hvornår det kan svare sig. Tjae så ved jeg godt at du skriver at det jo er for at tjene penge, og det er her jeg mener at der kommer lidt bondefanger ind i billedet. Jeg mener bestemt ikke at alle forhandler forsøger at prakke ting og sager på kunderne, men nogle gør.
Mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 15:39
Hvis nu de danske forhandlere ikke var så vilde med deres priser på service og dele, kunne det jo være at folk som brugte andre værksteder i dk og ityskland ville bruge dem igen.
Og sørme og jeg ikke ser på et nyt indlæg på bilbasen at en kvinde er blevet tilbudt service aftale til en ny Ford focus st. Denne bil koster mere end en suzuki splash, service aftalen koster 345,- for focus og 500,-for splashen.......gad vide om det er 2 vidt forskellige aftaler.....Næppe
Der kan være et gran af sandhed i at danske forhandlere er lidt trængt på økonomien. Nogle mere end andre, men en dum ide at lave koncepter som når og hvis kunderne finder ud af hvad de går ud på, smutter til andre værksteder i ind og udland.
mvh
Dette indlæg blev 14-06-2010 16:48 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
14-06-2010 kl. 19:30
Den månedlige ydelse afhænger jo nok lidt af om det er 3 år og 30.000 eller det er 3 år og 120.000
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 21:33
Ja det er selvfølgelig en mulighed at det er 2 forskellige service aftaler, det giver jeg jo også udtryk for. Men Henrik jeg tror det ikke.....
Nu du er vågen igen og helt klart ved hvad du taler om....(gnæk) så fortæl mig lige hvor mange sliddele man skifter og hvor tit på omtalte vogn. Og hvad prisen er på at skifte disse dele. Næh det kan du ikke for det er et skøn, især hvis det handler om at tjene penge.
Iøvrigt synes jeg du virker lidt for forhandler "venlig", kan du ikke tåle jeg hakker lidt på forhandlerne og måden de takler deres kunder på....Du skulle vel aldrig være bil "sælger". men konkretiser gerne hvad og hvor du mener jeg er galt på den.
Mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 21:47
Det kan være en mulighed at de er inhabile i disse spørgsmål. Istedet for at hjælpe dig med dine problemer ang hvad der er blevet sagt af forhandler og hvordan han har forsøgt at bondefange dig i service aftalen, og det faktum at forhandler siger til dig at de ikke kan garantere din garanti hvis du får lavet service andre steder.
Tror forhandlerne det er danmarks radio med monopol......
Men er glad for at du kan se igennem hvem der skriver hvad og hvorfor, og iøvrigt hjælper dig med de rent faglige spørgsmål omkring garanti service aftale mv. Det er meget tydeligt at når folk vil forklarer sig med en lang bibel smører, som især dem inden for auto gør, ja så er det ikke dig de vil hjælpe. For så kom de sikkert frem med noget helt konkret og tydelig svar.
mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 22:55
Jeg omtalte at min far har en magen til passer næsten, han er en opel agila, MEN det er en og samme bil pånær lygter. Alt andet er det samme.
Han holder service ved lokal opel forhandler i Silkeborg. Har lige talt med ham, og sidst han var afsted med bilen var til stort service. han kom af med 3000,- med moms, og det var med oile og andre væsker. Mener det er 1700 for lille, men uden moms og 2400,-for stort service uden moms. Det kan sagtens gøres billigere ved at tage til eks auto mester eller en meca automekaniker. Sørg blot for at det er et Suzuki service skema de køre efter og skriver ud, og at du får skemaet som er udfyldt af mekaniker. Så skulle din garanti være sikret. Du kan sikkert også holde service hos en opel forhandler, da det er en og samme bil. men hvis det er du vil have det billigst muligt syne jeg du skal ringe runt og høre hvad de tager for deres service de forskellige steder.
Kan ikke huske om det var kbh du/i er fra, men hvis, så ring til nogle lidt længere væk fra kbh, og forhør om pris.
Og ja man kan hurtigt få nogen på nakken i dette forum......men jeg kunne ikke lade være med at styre lidt hårdt frem. men jeg må forsøge at gasse lidt ned i fremtiden. Folk er jo forskellige og med forskellig viden og erfaring. Men jeg håber da de tilgiver mig.
Ha nu en rigtig god sommer, og skriv igen her hvis jeg glemte noget.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 22:58
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
14-06-2010 kl. 23:07
Mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
16-06-2010 kl. 01:27
Suzuki Splash er vist samlet i ungarn. Motor er lavet på licens i Indien. Men det ser ud til det virker meget godt. En del biler bliver i dag samlet i øst europa. De fleste med ganske god kvalitet.
mvh