Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
08-06-2010 kl. 23:13
Det er faktisk skræmmende.
Man burde faktisk også lave en regel om at man ikke må køre under 110 på motorvejen, hvis ellers vej og vejrforhold tillader det.
Det er ret irriterende at en eller anden personbil kun kører 90 på motorvejen og skal lige overhale en lastbil, og så speeder de jo ikke engang op under overhaling...
Mange uheld ville også kunne undgåes hvis alle kørte de 110. Selvfølgelig ikke lastbiler og biler med trailer.
I bund og grund er det mindst lige så farligt for alle andre at en bilist i personbil kører for langsomt, som en der kører 160 km/t
Kurt Preben Thomsen
bruger siden
10-02-2004
09-06-2010 kl. 09:59
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
09-06-2010 kl. 10:26
Er ved at tage kørekort til bil, og det har været en af de helt store emner.
Profil slettet
09-06-2010 kl. 11:17
Den bremselængde en bil med 160 km/t har brug for er ekstremt meget længere end den risiko en bil med 90 km/t evt. forvolder ved eks. en overhaling.
Ved godt det kan være irriterende at køre bag ved en lastbil eller "langsomt" kørende personbil som overhaler så en målrettet "hold til højre"-kampagne ville være en god ide.
bruger siden
11-12-2004
09-06-2010 kl. 12:58
Og hvis det er for at spare på brændstoffet, så synes jeg man bør finde en landevej i stedet for, så sparer man endnu mere brændstof.
Hvis der ligger en og snøvler af sted med 90 på motorvejen, skal man jo huske på at alle dem der indhenter den bil hele tiden, skal skifte vognbane og dermed være til gene for andre trafikanter bagude. Og dermed øges risikoen for uheld.
Lastbiler og biler med trailer er man forberedt på pr instinkt at de kører langsomt, men hvis en alm. personbil kører langsomt, kan man undre sig lidt.
Morten:
EN enkelt billist der kører 90 kmt tvinger jo alle andre til at foretage et vognbaneskift, og det er jo der det bliver farligt.
Hvorimod en enkelt bil der kører 160 der kører i ydersporet, hvor alle andre i indersporet er der jo ikke den samme risiko, da det stort set kun er den hurtigtkørende fortager sig noget.
Ulempen er selvfølgelig at det er sjældent i DK at alle holder til højre;-)
bruger siden
11-12-2004
09-06-2010 kl. 13:10
Men jeg kommer til at tænke på at man ret tit kommer ud for at hvis man kører i yderbanen bare med de tilladte 110 for at overhale en foran. Så ligger forankørende alligevel og tøffer af sted med 100 i timer i ydersporet. Lige lovligt ofte har jeg været ude for at de enten overser eller ignorerer at jeg blinker med det lange lys eller blinker til venstre for at indikerer at jeg gerne vil forbi. Selv om de sagtens kan og burde trække i indersporet. Den har jeg godt nok været ude for mange gange.
Men hvordan hulen skal man ellers få de mennesker til at flytte sig?
Altså hvis man nu helst vil holde sig inden for lovgivningen.
For det værste er at man faktisk er nødt til at bryde loven for at få dem til at se at de skal flytte sig, ved at kører tættere på dem. Og det er jo noget skidt.
Så jeg er enig med Jan V om at der burde laves en kampagne om at folk skal holde til højre, selv om det er noget vi lærte da vi tog kørekort.
Men rigtigt mange har vist glemt den lille detalje.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
09-06-2010 kl. 15:59
jeg har engang måtte ha fat i politiet på en rimelig fyldt motor vej. En stjerne tosset billist kørte slalom med 170 ind og ud imellem bilerne og var flere gange ved at toppedere biler. Nøj hvor skulle han ha et lag tæsk, som jeg sagde til betjenten i tlf, og han gav mig ret...Men han bad mig om at køre ind på næste rasteplads, for at køle ned,, jeg var vist temmelig ophidset. Han forklarede mig at den slags typer var yderst farlige, og at jeg aldrig måtte forsøge at hægte mig på dem for at tage deres nummer, for det kunne gå rivende galt, enten for mig sev eller andre. Og han havde ret, hvis den slags typer kommer i nærheden af en skal man bare komme af vejen og ikke forsøge noget som helst. Så til alle .....tålmodighed betaler sig. Iøvrigt fik jeg et kald senere fra samme betjent som kunne meddele mig at de havde fanget ham. og nej man må ikke hidse sig op over disse ting tiltrods for at man kan se at nogen bringer andre og en selv i fare.
Mvh
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
10-06-2010 kl. 08:43
En ting er, at man ikke kører ind til højre, når der er 400 meter til næste lastbil, som skal overhales.
Noget andet er så, at de samme mennesker i hvert fald ikke skal lukke nogen af de tåber ud igen, som har "dummet" sig ved at forlade "toget" i venstre side og kørt ind i "frirummet" i højre.
Jeg praktiserer at trække til højre, når jeg ikke er i gang med en overhaling, og så trækker jeg ud igen næste gang på samme sted i "køen", dvs. ud foran den samme, som var bag mig ved forrige overhaling. Nogle bliver sure og blinker eller forsøger at gøre det umuligt, men jeg har rent faktisk også oplevet, at det har fået nogle til at trække med ind til højre næste gang.
Så der er nok ikke andet at gøre end at tro på eksemplets magt.......................
Dette indlæg blev 10-06-2010 09:46 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
10-06-2010 kl. 19:55
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009