Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
24-05-2010 kl. 13:49
Der er massere af plads i en Grand Scenic og de 3 bagsæder er guld værd, da de kan rykkes og helt tages ud hvis man får brug for det ?
Man sidder rigtig godt i bilen og der er godt udsyn når man skal dreje, det var der ikke i vores gamle bil :-(
Vi købte en 2005, men om en helt ny Grand Scenic er bedre end en verso ved jeg ikke, kun at den er større og med 5 års garanti er den helt klart at foretrække.
Du skal vælge benzin med dit lille kørselsbehov. Du skal op på 25.000 km årligt før det kan betale sig at have en diesel.
Lars Mortensen
bruger siden
30-03-2005
24-05-2010 kl. 17:24
H P
bruger siden
06-01-2004
24-05-2010 kl. 19:54
Hvis du er bange for om den kan holde, så kan du jo evt. supplere købet med en serviceaftale, så er du sikret mod ALLE uforudsete udgifter i hele perioden.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
24-05-2010 kl. 21:31
Jeg vil nu selv vælge Versoén - til trods for at den "kun" har 3 års garanti tror jeg at den vil holde prisen bedre end franskmanden.
Med jeres nuværende kørselsbehov vil jeg klart vælge en benzin bil, uanset hvilket mærke du vælger
Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004
25-05-2010 kl. 21:26
Jeg har haft Grand Scenic I, som også var (er) en god bil, men den nye model har fået et klart kvalitetsløft og så kører den en tand bedre. Jeg kender ikke til Toyota'en, så jeg kan ikke give en sammenligning med den.
Med jeres kørsesl forbrug vil jeg anbefale benzin, 1,4 turbo 130 HK, den motor har fået gode anmeldelser.
Måske at Versoen vil holde prisen bedre hvis du regner det ud i %, men i krone & ører så tror jeg ikke Renault'en vil koste mere i værditab(& rente), da den er markant billigere i indkøb.
Vælger du Scenic'en så overvej "nøglefri betjening", det er en fed praktisk feature, som du eller fruen vil blive glad for i længden. Nøglen bliver altid i lommen og bilen låser op så snart du tager i håndtaget, og tryk på startknappen og i er kørende. Ikke noget med at stå og rode efter nøglerne, når du skal have børnene eller indkøbsposerne ind i bilen.
Anbefaling: Prøv begge biler inden jeres valg.
Vil du vide mere så skriv.
God jagt.
Morten Ryberg
bruger siden
06-01-2004
25-05-2010 kl. 22:44
Vi købte den til kampagnepris 296.900 kr. inkl de 5 års garanti.
Da vores gamle bil indgik i handlen har jeg kun en reel byttepris, som du ikke kan bruge, men vi fik god rabat på extra udstyret.
Jeg forespurgte hos to Renaultforhandelere inden køb.
Vi har valgt diesel, da vi har en campingvogn. Den må trække 1300 kg på krogen og gør det uden problemer, selv i 6 gear. Den har gear indikator, så den fortæller selv om der skal skiftes op eller ned.
Vi kører 20000 - 25000 pr. år, blandet kørsel inkl. sommer og vinterferie.
Kvaliteten er jeg fuld tilfreds med. Mit valg stod mellem Scenic'en og Ford S-Max (den første model). Kvalitet og køre egenskaber på de to biler vurdere jeg meget ens.
S-Max er klart større i bredden, hvilket giver 3 lige store sæder på anden række, hvor Scenic'ens midterste sæde er lidt smallere.
S-Max er en fed bil, men jeg vurdere prisenforskellen var for stor.