Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

23-05-2010 kl. 23:46

Hold da op... i ligger da i den høje ende mht højde...

Og pga jeres højde ville jeg nok holde mig mere til Mondeo end Mazda 6.
Mondeo er altså lige lidt større på alle leder og kanter. Den har bare mere plads i kabinen og bagagerum end Mazda 6.
Og så føles det som om at Mondeo er i bedre kvalitet end Mazda 6.

Men jeg ved godt at statistikkerne siger at Mazda 6 er den mest driftsikreaf de 2, hvilket jeg ikke lige tvivler på, da det jo trods alt er en Japser.
Mazda 6 ser også lige lidt mere sportslig ud, hvor Mondeo virker noget mere konservativ.
Rent motormæssigt er der også fordel til Mazda. Da Mazda vejer noget mindre virker den kvikkere end Mondeo.

Dog vil jeg mene at der er mere af det lækre udstyr i Mondeo.

Begge har velkendte problemer med rust. Men kig efter en med alle stempler i bogen, så er i mest sikre på et pænt eksemplar.

Da i nu er så høje, og i har barn på vej (Tillykke med det i øvrigt) ville jeg nappe Mondeo, da den altså er bedst mht plads i kabine og bagagerum.
Den er også mere støjsvag.

Jeg har selv haft en Mondeo st.car og var meget glad for den. Den er og bliver en perfekt familiebil med fine køreegenskaber.

Der er et alternativ som kunne være noget for jer. Opel Vectra Wagon. I den er der masser af plads.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

bruger siden
11-12-2004

24-05-2010 kl. 16:25

ikke fåes for max 150.000 kr som st.car... endnu... der går lige nogle år endnu... desværre, da det ellers er en lækker bil :-)

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

24-05-2010 kl. 21:23

Hvad med at gå lidt i højden og vælge en bil alá Citroën Berlingotypen. Hvis man kan se bort fra udseendet, så får man en særdeles rummelig og praktisk bil.
Hvis man også sætter pris på at den skal være driftsikker, og kan leve med at den er 5 år gammel, så kunne et godt alternativ være en Toyota Yaris Verso - der burde i kunne være, især med jeres højde