Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Kenneth Bagge Andersen
bruger siden
16-01-2006
11-06-2010 kl. 13:18
Benzin økonomi, tjaaa, min er en 1.8 TFSI med min. 160Hk :-) og jeg køre ikke specielt økonomisk og ligger i snit på 11,5km/l Det er et realistisk tal med den motor. Køre 32km til arbejde og det samme retur, halvdelen motorvej med en fart mellem 110 og 130+. En diesel køre længere, klart, men kræver også at du har nogle lange ture end bare en tur til købmanden. Skal du ikke køre ret meget betyder benzin økonomien ikke alverden, da det bliver en lille del af dit budget. Godt nok siger de den skal kunne køre 13km/l, mennnn det kræver du ikke kommer over 110 på motorvejen for så betyder vindmodstanden en hel del. Og hvem kan holde den fart og vil, når man har en bil med en motor der er bygget til langt højere hastigheder.
Mht. værksted, så finder du et uaut. af slagsen der kender til vw/audi/skoda/seat biler. Det har jeg gjort og fortryder ikke et sekund. Arbejdet er væsentlig bedre og prisen er vel det halve af en aut. Seat værksted. Min har rundet 60.000km og den køre bare godt. Faktisk bedre end da den var helt ny. Udgifter ud over normal service.... Intet. Sådan skal det gøres. Og jeg ved hvad jeg snakker om. Har haft masser af biler og denne er den jeg har været mest tilfreds med af alle.
God fornøjelse.
Michael Nielsen
bruger siden
23-10-2004
13-06-2010 kl. 15:47
Niels Richard Brunhøj
bruger siden
01-07-2007
13-06-2010 kl. 15:59
Det der har størst inflydelse på en bils forbrug er føreren. De fabriksangivne tal er ikke meget værd hvis du ligger i overhaling hele tiden, eller du apsolut skal først hen og holde ved næste lyskryds. Det gælder især de nye moderne økobiler. Hvis de køres med meget aceleration og nedbremsning kan de ofte have større forbrug end ældre motortyper, uanset mærke. Og til de mennesker der har advisioner mod bestemte mærker. Nogen kan lide moderen andre datteren.
Hilsen Richard