Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

01-05-2010 kl. 16:48

Renaults tilbud er mangelfuld på deres hjemmeside.

Løbetiden på leasingaftalen, etableringsomkostninger, priser for tillæg såsom metallak, radio, alufælge osv, samt hvorvidt service er inkluderet står ikke listet på leasingpriserne på hjemmesiden, så en præcis sammenligning er ikke mulig.

Men grundlæggende skal du lave følgende sammenligning:

Leasingomkostning = etableringsomk + leasingydelse + evt tilkøb af udstyr + evt serviceaftale (såfremt den ikke er inkluderet)

skal sættes op imod

ejeromkostning = værditab + service + netto renteudgifter ved køb af bilen.

Dette forudsætter at forsikring, benzin og ejerafgift er den samme.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

01-05-2010 kl. 19:15

De steder jeg har læst om prisen for henholdsvis leasing og køb (godt nok at ny bil) blandt andet hos FDM, så vinder leasing stort set hver gang som den billigste løsning. Og jo dyrere bilen er, jo bedre kan det betale sig at lease den. Jeg synes folk generelt er for fastlåste omkring den udbetaling du lægger på en leasingbil. Den er jo tabt siger de. Ja men det er de 20% udbetaling du smider på normal finansiering ved bilkøb også. De er væk i det øjeblik du kører ud over kantstenen. I dit tilfælde så vælter regnestykket såfremt den brugte bil går i stykker bare en gang med de nuværende vanvittige værkstedspriser. Det er muligt at det bedre kan betale sig at købe hvis du har tænkt dig at beholde bilen i 7-8 år, men helt ærligt hvor mange mennesker gør det ? Hvem kender deres situation så langt frem i tiden ? Nu er reglerne endda lavet om så du kan komme nemmere ud af leasing aftalerne før tid. Og flere bilmærker bruger FDM til at gennemgå bilen ved aflevering så det giver da også en vis tryghed.

Dette indlæg blev 01-05-2010 19:17 redigeret af dets forfatter.

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

01-05-2010 kl. 22:14

Jeg er faktisk meget positiv til leasing. Renaults tilbud mener jeg er udmærket. Men du kan ikke sammenligne økonomien i en ny Renault med en brugt Peugeot/Ford etc. Du bliver trods alt nødt til at sammenligne æbler med æbler. Lad os sige at leasingprisen er 2400 inkl diverse ekstraudstyr, så betaler du ialt 33.150 kr/år. En brugt bil til 70-80000 vil normalt ikke koste så meget pr år i afskrivning og renter samt inkl "normal service" men som sagt kan du heller ikke sammenligne med en ny bil til ca 175.000 kr som Renault'en.

Så du bør nok starte med at definere dit total budget pr måned inkl alle udgifter og se hvad købe- og leasingbil du kan få for de penge.