Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

28-04-2010 kl. 11:17

Ja umiddelbart kunne den godt have 184 hk men ved ikke hvornår den kommer med 204 hk.
Men den bliver faceliftet i 2004 altså bliver den opfrisket med nogle lidt andre lygter og en opdatering af div. motorer og det er det der menes med at den er faceliftet fordi den er fra efter 6/03, men synes so sagt først det er i 04 den bliver faceliftet så det vil jeg da synes du skal spørge din lokale bmw butik om.
Men det burde fremgå af af de papirer der er med til bilen om hvad det er for en...

Der SKAL være fuld historie på sådan en bil hvis du tænker at købe den...
Den kører fantastisk men den kan blive et rigtig dyrt bekendtskab hvis den ikke er blevet behandlet ordentligt før dit evt. ejerskab...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Christian Marcussen

Christian Marcussen
bruger siden
24-10-2003

29-04-2010 kl. 19:05

Hej Jan

E46eren i Sedan og Touring modellen blev faceliftet fra produktion september 2001. Som Jonas skriver kom der en del kosmetiske ændringer, men samtidig blev undervognen mere fast og styretøjet direkte så den kører bedre end den ikke faceliftet model. Har selv haft en dog med benzinmotor. Ja det kan godt passe det er en 204 hestes. Motoren blev opgraderet omkring 2003 uden andre ændringer på resten af bilen. Med under 100k på tælleren burde der ikke være de store problemer, men få kontrolleret undervognen, bærearme osv. Få også kontrolleret koblingen og turboen. Også motor, gearkasse og differentiale for utætheder. Ellers er det en fantastisk dejlig bil der kører rigtigt godt.

Kenney Søby

Kenney Søby
bruger siden
03-10-2006

07-09-2010 kl. 21:41

Hej Jan,

Den næmeste måde at se om det er en 184 eller 204 hk motor er at se på omdrejningstælleren. Den ældre 184 går op til 4500 omdr./min. Den 204 går til 5000 omdr./min.