Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
10-04-2010 kl. 18:28
Rover er ikke ligefrem kendt for at være driftsikre, og der er ekstremt dårlig økonomi i dem. Den ville jeg holde fingrende langt fra.
160.000 for en gammel A6. Det er mange penge, især hvis det bare en den bovlamme 2,0 motor der ligger i. Så er den altså alt for dyr efter min mening. Den vil også være dyr at vedligeholde.
Hvis jeg var dig ville jeg kigge efter en mellemting a´la Ford Mondeo st.car. Opel Vectra Wagon. VW Passat variant. Mazda 6. Toyota Avensis.
Der kan du få en væsentligt nyere bil med færre km på tælleren. Og de alle er uden tvivl mere driftsikre.
Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004
11-04-2010 kl. 11:54
Jeg var på udkig efter er 1.8T fra 98- men efter at jeg så at en faceliftet 2003 2.0 med alu. tagbøjler ESP og 4 airbags kunne fåes for det næsten samme pris som en 1.8T fra 1998.
Efter at have prøvet den 2.0, syntes jeg altså ikke at den er så bovlam som andre siger 0-100 på 10s. er også flot for den store bil.
Ja den har rundet 200.000 på klokken, men hvad gør det når den er større, mere komfortabel og mere støjsvag end den nye Octavia 2.0 Tdi Combi jeg havde inden.
Men tag da og prøv en, det koster jo ikke noget.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
11-04-2010 kl. 23:20
Personligt ville jeg ikke selv turde købe en så gammel og brugt bil til den pris. Risikoen for fejl og problemer er lige lovligt stor, og Audi er ikke billig at få ordnet.
Selv om det er fedt med sådan en bil, så er man også nødt til at have ordentligt råd til det. Men håber selvfølgelig at du er heldig og finder et pænt eksemplar.
Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004
12-04-2010 kl. 10:01
Vedligeholdelsesomk. må vel altid påregnes ved brugt bil ligemeget km. Risiko for havari på motor/gearkasse er der altid og kan lige så nemt ske ved 30.000km som ved 300.000km. på en bil der er passet efter forskrifterne, da det i de tilfælde mest er tale om en svaghed i en komponent.
Kendt eks.med def.vandpumpe på en Volvo: Vandpumpe skiftet ved sidste tandremsskifte. 2 år efter sætter vandpumpen sig, hvilket medfører at alle ventiler smadres = defekt på del og ikke km. afhængig havari idet delen min. skulle kunne holde til næste tandremsskift.
Igen hvis tingene passes skal der ud fra min erfaring noget til at slide tingene op.
Thomas Pedersen
bruger siden
21-09-2004
13-04-2010 kl. 19:14