Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2010 kl. 15:38

Folk er dybt mærkelige og du får ikke noget ud af det, jeg startede en gang en debat om kiggekø og der blev jeg ikke særlig populær ? folk vil åbenbart køre i ydersporet imens de sætter farten ned til 60 km/t får at se på en ulykke i den modsatte vognbane.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2010 kl. 16:21

Danskerne er så dårlige til at køre bil at det er helt pinligt ! Vi tror sgu at vi ejer hele vejen.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

09-04-2010 kl. 17:49

Ja desværre er det svært for en meget stor procentdel at placere sig korrekt på motorvejen.
Folk er desværre meget egocentreret, og tænker kun på dem selv, når de kører bil. Mange ligger også og kører for langsomt på motorvejen, uden der er grund til det. Man bør hvis der er plads til det køre de 110 eller 130 på motorvejen, ellers bør man finde en anden rute. Man skal jo huske på at ved at man kører for langsomt er man til gene for alle de andre der kommer op og skal overhale.

Men generelt er danskerne bare rigtigt dårlige til at køre bil.

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2010 kl. 18:32

Jeg forsstår ikke hvorfor det er så svært når man evt. skal dreje til venstre, så ligger mange sig i ydersporet flere km før ? det er helt sikkert bange for at blive lukket inde i den vognbane de køre i, men det tager da ikke mere end 100 m og 2-3 sek at skifte vognbane, så der er ikke nogen grund til at ligge og spærre i ydersporet.

Profil slettet

Profil slettet

09-04-2010 kl. 20:33

Nina, du har desværre helt ret,
Tit kan man kører i samme fart som yderbane, og helt uden at der er andre i indersporet - syntes det er rart,
så behøver jeg ikke og holde øje med alle dem, der ligger og bremser og speeder op i ydersporet, men kan trille i samme fart.
I DK har man ret til bla... bla..., eks. Tyskland har man pligt til at vise hensyn, og der gives bøder for at køre i ydersporet, hvis indersporet er ledigt.

Mogens Østergaard

Mogens Østergaard
bruger siden
09-03-2010

10-04-2010 kl. 00:03

@Mads Østerbro

Forbikørsel:
"Er færdslen tæt, og fremføres den i flere rækker med en hastighed, der bestemmes af de foran kørende, skal det ikke anses som overhaling, hvis et køretøj i en vognbane føres forbi et køretøj i en anden vognbane".

Bliver de to inderste spor "slet ikke brugt" som trådstarter skriver, er der således ikke tale om forbikørsel, men om overhaling indenom, såfremt indersporene benyttes til at komme frem i trafikken.

Profil slettet

Profil slettet

10-04-2010 kl. 09:39

grotesk nok, er der næsten altid plads i inderbane.