Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

09-04-2010 kl. 23:06

Overhovedet ingen problemer??? du skriver ny, du mener vel brugt, se hvad hdi hdi skriver, så jeg ved nu ikke rigtig
men god fornøjelse.
Mhv.Leon

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

13-04-2010 kl. 02:11

Hej Brian.

Du er nødt til, at forklare mig, hvorfor du vil bruge penge på en Touran med så mange km på tælleren? Plads? Økonomi/købspris? Tiltaler bilen dig?

Forestil dig et kort øjeblik, hvad "hdi hdi"s problemer ville koste dig på en 2007'er, hvor garantien er udløbet?

Hvor mange km kører du årligt? Det må være MIN. 25k om året, siden du overvejer diesel? Når du så samtidig kigger på en 105 hk's med DSG, så må jeg næsten formode, det er en frikørt taxa??

Hold fingrene fra det, det er mit mest positive råd! Du bliver ikke modtaget med åbne og imødekommende arme, når du triller (eller bliver trukket) ind på et VW værksted med de problemer, der måtte komme på sådan en bil!

Jeg har selv kørt 90.000 firma-km i en Touran 2,0 TDI Highline fra 2007 og jeg var på ingen måde positiv over for de mange fejl, mangler og ikke mindst reperationer, som der var med denne bil - da den samtidig ikke gav den mindste "gnist" mht. køreglæde og kvalitetsfornemmelse, kan jeg på ingen måde anbefale den, hverken mht. motor, kvalitet og i særdeleshed mht. DSG-gearkasse, da netop gearkassen er stået af i en VW-koncern-bil for min 4. ven/veninde, som absolut ikke kører "Brian-kørsel"!

Alternativer:

Mazda 5 (rustbehandlet) - hvadenten du er til diesel eller benzin, så er køreglæden højere ved denne, end den er ved en Touran (har du børn, er skydedørene til STOR glæde i hverdagen ved en 5'er)!

Zafira (af den seneste generation) - det er næsten det tætteste, jeg har prøvet, at køre i mht. en MPV / "Driver's car". Den har jeg også haft som firmabil og den vil jeg næsten kalde fornøjelig, at køre i og i særdeleshed i kombination med en 150 hk's diesel. Interiørmæssigt er Opel'en, når både Zafira og Touran har rullet nogle km og fået et par år på bagen, milevidt foran Touran, som lige pludselig virker bedaget og "hård-plast"-agtig, knirkende og, undskyld mig, bedaget i kabinen.

Jeg kan godt selv høre, at jeg virker hård i min dom mht. Touran, men den er altså ikke noget, at råbe hurra for - jeg er klar over, at det for mange parcelhusejere er den største drøm, at have en stor Weber på teressen og en VW i garagen, men mit råd er, at kigge andre veje - prøv evt. japaneren, Mazda 5, og den anden tysker, Opel Zafira, som jeg nævner!

God biljagt - mvh Morten

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg