Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

17-03-2010 kl. 17:45

Ja, men det der undrer mig mest er nu alligevel, at langt de fleste ulykker er sket i USA, der kører jo millioner af Toyota/Lexus overalt i denne verden, hvorfor hører man ikke om problemer fra den øvrige del af verden i samme grad som fra USA.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

17-03-2010 kl. 18:59

Kære Jan,

det kostede ikke Mercedes-Benz millarder, at A-klassen væltede i elgtesten. Bilerne der var producerede returnerede til fabrikken og fik eftermonteret ESP. ESP blev omgående standard i bilen. Mercedes-Benz erkendte fejlen og rettede den, modsat Toyota der tilsyneladende sprang over hvor gærdet var højest.

Kære Leon Bjerregaard
Volvo V70 S60 model 2000-2003 en ETM fejl på spederen der forsagde det modsatte af hvad Toyota er igennem. I USA, Canada, Australien og England blev bilerne indkaldt og fejlen udbedret. De resterende EU forbrugere betalte selv. Kr. 8.000,- kr helt nøjagtigt, Volvo DK var ligeglade, bilen var mere end 24 mdr. Jeg ved idag hvad Volvo For Life betyder! Pointen er at vi ikke brokker os i samme omfang som amerikanerne, og dertil har vi en anden lovgivning mht erstatninger.

Hilsen
Ejner

Dette indlæg blev 17-03-2010 19:01 redigeret af dets forfatter.

Leon Bjerregaard

Leon Bjerregaard
bruger siden
13-08-2005

17-03-2010 kl. 20:09

ja kære Ejner, men er det ikke også Toyota/lexus gør, altså hjemkalder sine biler, mht. at vi i andre lande ikke brokker os over en farlig fejl på bilen tror jeg nu ikke rigtig på, men jeg tror netop at du er inde på noget hvad ang. erstatninger over there, altså det kan sgu da ikke passe det kun er i USA problemet er vel, helt ærlig den tror jeg ikke rigtig på
Mvh. Leon