Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
11-03-2010 kl. 16:13
Jeg kører selv i en 1,8 wagon T2 i øjeblikket.
Er du godt klar over at 1,8 med autogear ikke har fartpilot? I mine øjne meget vigtigt at have med i overvejelserne...
Ellers er jeg super glad for min avensis - den kører rigtigt godt, og der er ikke noget at klage over. MEN - lidt som du siger med Rav 4 - den er ikke købt med hjertet. Der er ikke så meget Wauw-fornemmelse når man har sådan en bil. Det er en kompetent, driftsikker og komfortabel familieflytter...
Gert Hansen
bruger siden
13-04-2007
13-03-2010 kl. 21:09
En 2007 model Legacy med 2,0 motoren.
Jeg vil råde dig til at prøve en Subaru, inden du bryder din hjerne mere med valget!
Hvis du efter prøvturen stadig er i tvivl, skal du købe Toyota'en!!.
Men hvis Subaru'en kryber under huden på dig, lige som den gjorde ved mig, tænker du aldrig i Toyota-baner igen.
Køreegenskaberne kan slet ikke sammenlignes.
Firehjulstrækket, der ikke bare i denne vinter har været super, giver dig en meget sikker fornemmelse i alt slags føre.
Vi har sidste sommer trukket flere campingvogne "fri", fordi ejernes enten for- eller baghjulstrukne biler bare fedter rundt, på de våde græsplæner.
Igen: Prøv den, hvis du tør!! ;-)
Gert Hansen
bruger siden
13-04-2007
14-03-2010 kl. 01:07
Der står ligefrem i teksten, at ejeren har fjernet en resonanspotte og monteret et andet luftfilter, for netop at få mere lyd!!
Prøv istedet for, at se DK4's MotorTV, hvor de netop nu viser en lille test af en Legacy 2.5 med CVT gear.
Verdens bedste CVT gear, mener har ligefrem!!
Hvis det og en prøvetur ikke kan overbevise dig, skal du overhovedet ikke tænke på Subaru længere, for så er du tabt til Toyota bilernes anonyme køreegenskaber!!
Dette indlæg blev 14-03-2010 01:07 redigeret af dets forfatter.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-03-2010 kl. 12:24
Værditab. Subaru har et kæmpe værditab her i DK, fordi den ikke er så populær. Ikke fordi der er noget galt med den. Det er uden tvivl en god og driftsikker vogn.
Men Toyota har et meget lavt værditab her i dk, lidt a´la VW. Så det skal du lige huske, at Subaru kan være meget svær at komme af med igen, til en fornuftig pris.
Har du spekuleret i Honda Accord? FInt alternativ til både Toyota og Subaru.
I øvrigt hvis du køber Subaru, så skal prisen ligge langt under listepris. Altså minimum 50-70.000 ellers mister du dem bare når du sælger.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
14-03-2010 kl. 12:32
En bekendt købte sådan en sag her som ny sidste år. Den var ret lækker. Jeg mener han fik 130.000 kr i rabat. Han gav i hvert fald kun 350.000 for den.
Så skal du have en Subaru, bør du sørge for stor rabat.
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
14-03-2010 kl. 12:50
Det var da en meget interessant teori.
Det ville dog være rart, hvis du kunne bakke den op med lidt fakta, så det ikke bare bliver din påstand.
Hvis en Subaru virkelig har en så høj afskrivning, som du siger, kan du så ikke lige finde en billig brugt Subaru til mig?
Jeg leder efter en maks fire år gammel Legacy, og jeg kan ikke finde en til under 240.000 kr.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Subaru-Legacy-2,0-R-AWD-4d_ID178900440.htm
En tilsvarende Avensis kan jeg der imod finde til nder 200.000 kr, og det er selvom, at nylisteprisen er stort set den samme.
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Toyota-Avensis-2,0-Sol-4d_ID253102489.htm
Hvordan harmonerer de tal lige med din påstand om, at Toyota skulle være en mere værdifast investering??
Gert Hansen
bruger siden
13-04-2007
14-03-2010 kl. 14:12
Ifølge bilbasen, bør en Legacy tabe stort, men alligevel holder den prisen godt.
Da jeg købte min '07 legacy sidste år, var der 2 (to) biler at vælge imellem, i min prisklasse(250K-300K)!!
Det giver ikke meget priskrig!!!!!!
Noget helt andet er, at Subaru ikke behandler deres firmabilkunder anderledes, end deres private kunder.
Leasingselskaberne kan ikke sælge Subaru'er, simpelthen fordi der ikke gives de rabatter, som de store sælgere i segmentet gør!
Den store salgsvolumen hos bla. Toyota gør, at udbudet af brugtbiler er meget højt og derved falder brugtpriserne.
Der har du to gode grunde til, at en Legacy trods statistikken, holder prisen godt, i forhold til Avensis!!
Gert Hansen
bruger siden
13-04-2007
14-03-2010 kl. 17:24
Det skulle dog være meget driftsikkert, da det ikke er en stålrem, men derimod en stålkæde, der udgør hjertet i CVT gearet!
Men hvorfor al den snak om ny bil, når du skriver, at der går tre år endnu, inden du skal have ny bil!!