Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

07-03-2010 kl. 22:02

Altså 2 tommer større fælge er ikke ensbetydende med større frihøjde. afhænger af dækstørrelsen osv. Det som du skal fokusere på er om du vil have en sænket bil. Det er smag og behag faktisk.

Altså jeg er sådan at jeg vil helst have en bil som er sænket da det forbedrer køreegenskaber. Du skal være klar over at større fælge og sænkning tager noget af komforten så man skal også finde den rette balance som passer bedst til en selv.

Dette indlæg blev 07-03-2010 22:04 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

08-03-2010 kl. 00:08

Ved at du sætter større fælge på din bil bør ikke ændre hjulomkredsen. Kun ganske lidt.

Sådan en bil du har købt, kommer til at se latterlig ud hvis du undlader at sænke den, hvis du sætter 18" tommer hjul på.

Sammenlign det lidt med hvis du har gule gummistøvler på sammen med en habit. Totalt kikset.

Sådan en Audi kan have 20" fælge på, uden det bliver ren gokart.

Så efter min mening bør du sænke den 30-40 mm og sætte 18-19" alu på. Og du har en bil der ligner en million, uden at der ryger for meget af komforten. Den skal jo helst gerne kunne bruges i dagligdagen.

Hvis du holder dig til en sænkning på max 40 mm bør du ikke ramme på nogle steder, men vær påpasselig alligevel. Better safe than sorry...

Held og lykke med din lækre bil...

http://www.oettinger.de/de/produkte/modell-87/audi-2/a4_b8-50.html

Bare lige for at illustrere hvad jeg mener...

Dette indlæg blev 08-03-2010 00:11 redigeret af dets forfatter.

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

08-03-2010 kl. 17:05

Jeg vil kraftigt anbefale dig at prøve en A4 der er sænket og monteret med "store" hjul - det er meget subjektivt hvad den enkelte oplever som fast eller som hård.
Så ud og prøv dig frem inden du smider penge ud på en sådan investering - det er surt at smide pengene også stå med en A4 du hader... for en ting er sikkert pengene henter du ikke hjem igen ved et salg.

Designmæssigt er jeg helt enig - sænkede biler ser altså godt ud og storre fælge passer til en A4 især hvis du vælgerne orginale Audi fælge.

Profil slettet

Profil slettet

08-03-2010 kl. 17:52

Bare surt at kørekomforten ryger med større dæk og ved at sænke bilen :-(