Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003
03-03-2010 kl. 18:52
Jeg har ikke selv prøvet det, men skal forsikringsselskabet ikke udbetale et beløb som du kan købe en tilsvarende bil for? Hvis du mener det er urimeligt har jeg altid troet/hørt at man skulle kunne kræve at forsikringsselskabet finder en ny bil til dig. - Igen - har ikke prøvet det, men jeg mener bare at det er sådan.
I mit sind ingen tvivl. Bilen bliver aldrig den samme igen, og du vil altid kunne få øje på en skæv samling og en dør der lukker anderledes en før - muligvis indbildning, men den psykologiske faktor har stor betydning.
I mit sind ingen tvivl. Bilen bliver aldrig den samme igen, og du vil altid kunne få øje på en skæv samling og en dør der lukker anderledes en før - muligvis indbildning, men den psykologiske faktor har stor betydning.
Profil slettet
03-03-2010 kl. 20:19
Altså hvis du vælger erstatning og ikke kan blive enig med taksator. Så skal du finde biler som er i tilsvarende stand osv og printe de anonncer ud og sende dem sammen med skriftlig klage til forsikringsselskabet (vælg altid de bedste). Hvis de stadigvæk ikke vil samarbejde kan du kræve at de finder en bil som tilsvarer din egen og leverer den til dig (det har du faktisk krav på ifølge loven) og det skal nok medvirke at de vil gerne være at handle med.
Har selv været ud for noget lignende, dog var min taksator nem at handle med. Han havde blot en lille problem, han kunne ikke finde en tilsvarende bil herhjemme i samme stand (lav km på min) så der indgik vi en aftale.
Har selv været ud for noget lignende, dog var min taksator nem at handle med. Han havde blot en lille problem, han kunne ikke finde en tilsvarende bil herhjemme i samme stand (lav km på min) så der indgik vi en aftale.
Benny Due
bruger siden
09-10-2003
04-03-2010 kl. 10:07
Læs grundigt i dine forsikrings-papirer, evt ang værdiforringelse, en skadet bil må ved salg forventes at indbringe mindre end en der ikke er skadet, og det tab kan der altså godt være forsikret for, det kan du så tinge med taksatoren om, det skal de jo også betale hvis bilen genopbygges !!
At du ikke bør få den genopbygget er en anden sag, lige meget hvor pænt det kan laves, vil et pladestykke altid have andre egenskaber når det har været bukket og rettet igen, end et der ikke har det(kærv-dannelse i materialet), svejsninger vil forbrænde kulstof i stålet osv.
At en forhandler her giver udtryk for at det ikke er noget problem, skyldes vist at han kun tænker på sig selv, dvs når han skal sælge vil han fortælle at det er uden betydning, men hvis han skal have bilen ind i en byttehandel kan du være sikker på han vil mene at det påvirker prisen negativt !!!
At du ikke bør få den genopbygget er en anden sag, lige meget hvor pænt det kan laves, vil et pladestykke altid have andre egenskaber når det har været bukket og rettet igen, end et der ikke har det(kærv-dannelse i materialet), svejsninger vil forbrænde kulstof i stålet osv.
At en forhandler her giver udtryk for at det ikke er noget problem, skyldes vist at han kun tænker på sig selv, dvs når han skal sælge vil han fortælle at det er uden betydning, men hvis han skal have bilen ind i en byttehandel kan du være sikker på han vil mene at det påvirker prisen negativt !!!