Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2010 kl. 20:04

Jeg tror ikke på det, hvorfor er det kun sket i USA ? det er sikkert kun få det er sket for og så hopper alle andre på det i håb om en stor afstatning.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2010 kl. 22:59

.."de har ikke opfundet særlig mange skarpe knive... i skuffen", som Brian Mikkelsen ville have sagt det :-)

http://www.youtube.com/watch?v=y2n4SkWQiNc

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

09-03-2010 kl. 09:11

Nu er det nok lidt naivt at sige, at det bare er alle amerikanere, som er snotdumme. Det er vel kun danskere, der kan være så gammelkloge, at de kan drage en så forhastet og generaliserende konklusion.

Skal vi ikke bare konkludere, at det nok ikke er helt så enkelt endda.

Her er så seneste eksempel.
http://fpn.dk/motor/bil/article2003847.ece

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

09-03-2010 kl. 10:01

Vi kender det vel allesammen, man opdager lige sent nok trafikken står stille, eller lyset skifter og man kører for stærkt og man skal bremse meget hårdt for at nå at standse. Eller måske på vej op af afkørselsrampen på motorvejen, der har man ikke mange sekunder at tænke sig om i, før man rammer eks. sidefra kommende trafik...
Hvis gassen så ikke går af motoren, ja så når man slet ikke at bremse og få hold på bilen.
Det er måske rigtigt, at hvis man kører på en motorvej, og trafikken ellers bevæger med uændret hastighed, så har man al den tid i verden, til at slukke bilen, sætte automatgearet i N mv... Men så meget tid er der vel ikke alle der har haft, nogle kun ganske få sekunder til at tænke sig om.
Os der sidder og nørder her på bilbasen, vi ved oftest "alt" om biler og hvordan de fungere - men jeg tror ærligt talt ikke min mor og søster, som jeg anser for at være særdeles fornuftige, vil tænke på at de kunne skubbe automat gearet i N, hvis de kommer med eks. kommer med 110 kmt op af en kort motorvejsafkørsel, og de ikke kan tage gassen af bilen. Her vil man max have 5-6 sekunder til at tænke sig om i, før det er for sent, og man ikke kan nå at stoppe helt op ved stregen. To meter efter den hvide streg nytter jo ikke noget, hvis der kommer en lastbil på tværs....

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

12-03-2010 kl. 14:38

Og pludselig var det så ikke længere kun i USA:
http://www.bt.dk/udland/gaspedal-satte-sig-fast-med-176-kmt

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

13-03-2010 kl. 14:52

jeg har læst et andet sted, at han pressede bilen mod autoværnet og dermed fik bilen ned i fart. Jeg tror de fleste nye biler har et sikkerhedssystem hvor der bliver lukket for brændstof og strøm, når der går en airbag, måske er det den måde han har fået "styr" på vognen....

Profil slettet

Profil slettet

Profil slettet

Profil slettet

15-07-2010 kl. 21:14

Trist at de overfladiske amerikanere skal drive mudderkastning mod verdens mest fejlfrie bilmærke. De amerikanske forbrugere lader sig ikke narre og køber fortsat millioner af Toyotaer hvert eneste år. Grunden hertil er at de amerikanske producenter ikke har forstand på kvalitet og kundeservice.