Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-02-2010 kl. 09:46

Kære Jørgen.

De foregående 462 indlæg fra din side handler alle som een om Toyotas fortræffeligheder, ingen tvivl om at Toyota er en god bil, men det ville være forfriskende, hvis man fra din side, bare en enkelt gang kunne få lidt nuance med. (feks. den der med speederen, eller Urban Cruser som kun fik 3 stjerner i seneste crash-test)

Indtil da kan jeg altså ikke tage dine indlæg seriøst

Sidst rettet: 28/2-10

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2010 kl. 10:49

Af uforklarlige årsager er Toyota blevet en yndet syndebuk i den seneste debat.

Og dette efter min mening helt urimeligt - når man tager Toyotas gennemgående succes med at lave stærke, sikre biler i betragtning.

Derfor er det dejligt at erfare, at der er ægte entusiaster som du, der tør markere sig og stille spørgsmålstegn ved kritikken og tilmed fremføre bevisførelse som modargument.

Men jeg er overrasket. Med alt respekt for Toyota, havde jeg aldrig regnet med at det var mere sikkert at befinde sig i en Avensis end i en Volvo S80. Wouw.

Tak for ny indsigt som gøre debatten langt mere nuanceret.

Profil slettet

Profil slettet

28-02-2010 kl. 10:54

At Jørgen har en forkærlighed for Toyota, reducerer vel ikke sagligheden i hans indlæg?

Personligt har jeg en forkærlighed for Mercedes lavet i perioden 1963-1995 og er nok forblændet på en måde, således at jeg har svært ved at kritisere disse - uagtet at 80% af disse forlængst er skrottet. Men dette ændrer jo ikke på de konkrete fakta der er at indhente om bilerne??

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

28-02-2010 kl. 12:09

Jeg har haft lidt af hvert af biler og hvis man ser på driftssikkerhed har mine Corolla'er altid ligget i toppen. Jeg har aldrig nogensinde oplevet andre biler der har startet og kørt uanset hvad man nærmest udsætter dem for. Foreksempel gjorde jeg den fejl at glemme, at fylde olie på min første Corolla - ja jeg var ung og dum den gang :) - men påtrods af det, kørte min Corolla ubeklageligt afsted med olietanken tom.

Til min store overraskelse har jeg konstateret, at jeg med min forrige bil - en VW golf IV - havde langt flere værkstedsbesøg end med mine Corolla'er.

Sikkerheden ved uehld kender jeg syv, ni, tretten heldigvis ikke noget til. Men driftssikkerheden kan jeg ikke sætte en finger på, når det kommer til Toyotya.

Lige nu kører jeg Mazda og ind til videre har jeg syv, ni, tretten også god erfarig med den.

P.S. Jeg er ikke Toyota mand eller har kørt Toyotaer hele mit mit liv.

Peter Hjorth Winkler

Peter Hjorth Winkler
bruger siden
04-12-2007

28-02-2010 kl. 14:47

Svenske Folksams rapport, der i øvrigt ikke er helt ny, kan downloades på denne side:

http://www.folksam.se/testergodarad/hursakerarbilen/1.57836

Resultaterne kan vist ikke sammenfattes i at noget mærke "vinder", men at der er stor forskel over tid og mellem modeller. Den næstnyeste Avensis er ganske rigtigt i top, mens den forrige ikke er noget at råbe hurra over - som så mange andre 90'er biler.

Kiggede en del på undersøgelsen da jeg købte bil for et begrænset budget. Mest bemærkelsesværdigt er det efter min mening, at Mazda 626 i dens sidste aftapning fra 98- viser sig meget sikker. det er trods alt en bil, man kan få til 25.000 og den har nutidig sikkerhed, mens Carina e og første avensis ikke har det. (købte så en Saab 9000, men det er en anden historie)

mvh
Peter

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

28-02-2010 kl. 19:38

Hej Kenny

Stor ros for et godt og sobert indlæg, min kommentar går, med et glimt i øjet, på at det er sgu et langt indlæg, når nu du har besluttet dig for ikke at skrive herinde mere :-)

P.S Er det iøvrigt ikke de fag-tosser der tror de ved alt på alles vegne der laver de morsomste indlæg ?