Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

bruger siden
11-12-2004

19-02-2010 kl. 17:10

Det kommer an på hvor mange penge du er villig til at ofre. For selvfølgelig er en spritny Golf da langt bedre at køre i end en 10 år gammel Mondeo. Det er bare generelt ikke nogen god tid når man skal sælge.

Men i bund og grund skal du vel bare finde ud af hvor meget hver bil koster dig at have kørende pr måned. Og find så ud af om du gerne vil ofre de 4-5000 kr ekstra hver måned?

Eller om du måske skulle finde et alternativ. En Mondeo eller mazda 6 eller andet fra 2005 og frem. Så kan du med lethed spare 100.000 kr og mere til endda. Det var i hvert fald nok det jeg ville gøre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

René Valin

René Valin
bruger siden
01-02-2004

20-02-2010 kl. 06:54

Et hurtigt lille råd. Hold dig langt væk fra 1,4 TSI motoren. Selv værkstederene siger den ikke er solid nok... der er generelt flere fejl på vw bilerne end der er på en mondeo. Blot mine og en del kollegaer's erfaringer.

bruger siden
11-12-2004

20-02-2010 kl. 17:05

Mit alternative forslag er som du skriver positivt ment.
Men det er mere at hvis han går i tanker om en ny bil, hvilket jeg udemærket forstår. Og alligevel tænker på om det overhovedet kan betale sig, så er det jo et godt alternativ at spare måske 130.000 kr på en nyere brugt. Man får selvfølgelig ikke den der nybilsfornemmelse, men man sparer mange penge. Og køreglæden i en næsten ny Mazda 6 eller Mondeo, ligger relativt tæt på en ny Golf. Men 130.000 kr er godt nok mange penge, som en ny Golf alligevel mister i løbet af de 3 første år.
Men det er da en smagssag, det er ganske klart.