Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
17-02-2010 kl. 21:16
Er den heldige ejer af en Citroen C4 grand Picasso.
Vores er en diesel med 110 hk. Vores har dog kun det manuelle 5-trins gearkasse.
Vi er så heldige at have en ferielejlighed nede i kroatien, som vi tager ned til hver sommer.
nå men. selv med en fuld lastet bil med 5 personer, så kan vi nemt holde et snit på mere end 16 km/l, og det er faktisk pænt godt når man tænker på at bilen vejer omkring 1700 kg, og ikke er den mest airdynamiske bil.
selv med tagboks på, køre den godt, og den midster ikke så mange km/l som man skulle tro.
vi har taget turen hillerød - vores lejlighed t/r med 6 personer og tagboks, inkl en masse by kørsel dernede, vi holde et pænt snit på over 16 km/l. og det er 2500 km ca.
Den kan klart anbefaldes.
Mvh Matias
Michael N
bruger siden
06-04-2005
17-02-2010 kl. 21:29
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
17-02-2010 kl. 21:36
den har faktisk så højt et moment at hvis vi sætter hestetraileren bagpå, og giver den fuld gas i tredje gear, så river den stille og roligt dækkene fra hinanden. det er ikke så slemt. men man skal bare holde lidt igen ved tunge læs. hvorfor den kun må trække 1100 kg, kan jeg ikke forstå, den har ellers moment til at trække meget mere.
nå men, du kan sagtens klare dig med den lille motor, med mindre du skal trække på noget meget stort.
Matias Brunbakke
bruger siden
03-02-2010
18-02-2010 kl. 09:04
i sommer var vi ude for at, vi havde tagboks med ned til kroatien, hvor vi havde alle vores ting i, og der var ingen problemer, heller ikke på autobahn. nå men, da vi så skulle hjem igen. så knækkede der et beslag på tagboksen pga slid, dette gjorde at vi måtte få seks personers bagage fra tagbokes ind i bilen. ved at efterlade nogle af de sodavand, der blev købt ved den tyske grænse, så kunne vi faktisk have det hele med.
men altså. jeg har ikke oplevet nogle problemer med tagboks, på vores citroen. men man kan godt se det på km/l, når man har sådan en på, men igen, så er det ikke så meget igen den midster.
Profil slettet
21-02-2010 kl. 10:45
Tricket er at bruge skiftepalerne og selv geare ned inden man trækker ud til overhaling - så kører det hele mere "smooth".
Jeg havde fornøjelsen af en grand picasso 2,0 hdi på en ferie i spanien, og syntes bortset fra det at bilen var fed. Man skal bare indstille sig på at det ikke er nogen dynamisk bil, nærmere en dagligstue på hjul.
Henrik Kromann
bruger siden
07-10-2004
19-03-2010 kl. 16:37
Man vender sig også til at mærke når skiftene kommer og tricket til at det sker rykfrit er at lette en anelse på speederen - præcis som man gør når man træder koblingen ned på en manuel!
Eneste anke på gearet er at det kan hugge en smule ved køkørsel - den hader det tilsyneladende lige så meget som chaufføren ;-)
Vi har haft vores i lidt over 2 år og kørt godt 60.000 km - den har den store diesel og E6 gear. Det fungerer fint også med tagboks og 1,2 tons båd+trailer på krogen. Bevares man spurter ikke afsted og overhaler kun med forsigtighed - men den trækker fint, også op ad bakker i Sverige.
Er vores første diesel - og det kan anbefales. Mister lidt i 0-100 spurten (hvor tit gør man iøvrigt det?!), men vinder på afslappet kørsel - især på motorvej, hvor den snurrer med væsentligt lavere omdrejninger end en benzin. Og det moment!!