Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
14-02-2010 kl. 20:00
Hej Bjarne.
Jeg betvivler såmænd ikke din historie, men det ER altså usædvanligt med en del af de her ting på en 5 år gammel C5ér.
Katalysator og motorophæng revner altså ikke "bare" medmindre at du kører på noget eller er så uheldig at der er matrialefejl på netop disse på ting på netop din bil.
Nu kan jeg jo af gode grunde ikke kommentere din kørsel men 3 koblinger??? Hviler du foden på pedalen? eller kører du med hestetrailer eller hvad?
2 Radioer??? Nu er det jo tyske Blaupunkt der sidder i Citroen, så det kan ske for ethvert mærke der bruger Blaupunkt som leverandør.
Slør i et træk?? Igen. så er det ikke bilens skyld, hvilket mærke er trækket?
2 gange løse hjulbolte?? Har du overvejet at skifte værksted?
Du har været uheldig, det kan ske for ethvert mærke, prøv feks. at læse denne her Toyotaejers oplevelse, som jeg har fundet her i forum:
Vi var glade for vores Rav 4 årg. 2002 som havde kørt 150.000 km. indtil august 2009, hvor den mistede trækkraften, og det viste sig at den skulle have skiftet dyser,turbo og vacumventil, så alt i alt en reperation til 42.000 kr, og så her i januar 2010 røg svinghjul/kobling i den , til den nette sum af 12.500 kr, så det kniber lidt at synge med på tv-2 sangen : FANTASTISKE TOYOTA ........
Jeg betvivler såmænd ikke din historie, men det ER altså usædvanligt med en del af de her ting på en 5 år gammel C5ér.
Katalysator og motorophæng revner altså ikke "bare" medmindre at du kører på noget eller er så uheldig at der er matrialefejl på netop disse på ting på netop din bil.
Nu kan jeg jo af gode grunde ikke kommentere din kørsel men 3 koblinger??? Hviler du foden på pedalen? eller kører du med hestetrailer eller hvad?
2 Radioer??? Nu er det jo tyske Blaupunkt der sidder i Citroen, så det kan ske for ethvert mærke der bruger Blaupunkt som leverandør.
Slør i et træk?? Igen. så er det ikke bilens skyld, hvilket mærke er trækket?
2 gange løse hjulbolte?? Har du overvejet at skifte værksted?
Du har været uheldig, det kan ske for ethvert mærke, prøv feks. at læse denne her Toyotaejers oplevelse, som jeg har fundet her i forum:
Vi var glade for vores Rav 4 årg. 2002 som havde kørt 150.000 km. indtil august 2009, hvor den mistede trækkraften, og det viste sig at den skulle have skiftet dyser,turbo og vacumventil, så alt i alt en reperation til 42.000 kr, og så her i januar 2010 røg svinghjul/kobling i den , til den nette sum af 12.500 kr, så det kniber lidt at synge med på tv-2 sangen : FANTASTISKE TOYOTA ........
Profil slettet
19-02-2010 kl. 10:26
hvis din bil er fra 2002, er den med den "gamle" 2,0 hdi motor med 110 hk, som ikke har været så hårdt ramt mht koblings/svinghjul
Der er flere, der har eller har haft problemer med de nye 2,0 hdi 136/138 hk, og til dels også 1,6 hdi 109 hk.
Problemet skyldes blandt andet at man er begyndt at bruge dual-mass svinghjul, som har vist sig at drille (VAG-bilerne har nogle af de samme biler).
Jeg har selv en citroën med 1,6 hdi 109 hk motor, og håber da at koblingen holder et godt stykke tid.
Der er flere, der har eller har haft problemer med de nye 2,0 hdi 136/138 hk, og til dels også 1,6 hdi 109 hk.
Problemet skyldes blandt andet at man er begyndt at bruge dual-mass svinghjul, som har vist sig at drille (VAG-bilerne har nogle af de samme biler).
Jeg har selv en citroën med 1,6 hdi 109 hk motor, og håber da at koblingen holder et godt stykke tid.