Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

09-02-2010 kl. 21:37

Det afhænger 100% af hvordan den er blevet behandlet førhen... Altså om service er lavet ordenligt, om den har været varm alle gange den har kørt og om den er blevet tæsket og om det er lange ture og alt sådan noget...
MEN MEN MEN det er det også på dieselmotor især de nyere med commonrail indsprøjtning og sådan...

Jeg har kørt en kadeet 1,3 fra 89 som havde kørt 760000 og den gik upåklageligt men min bror har modsat også haft en mercedes E320 cdi som havde gået 220000 og den stod stille med motorproblemer altid...

Så der er ikke noget direkte hold i at benzin slides hurtigere end diesel, men omvendt kører en diesel med færre omdrejninger og det sænker naturligt slitagen så jo en diesel BURDE holde længere men der er ingen garantier...

Men med sund fornuft kommer man langt...

Altså der er ingen garantier...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

10-02-2010 kl. 18:20

Uden at jeg har dokumentation vil jeg påstå at de fleste biler "dør" pga ikke motor relaterede fejl. De fleste motorer kan med godt vedligehold overleve alle andre mekaniske dele, og rust mv.

Michael Skovlykke Andersen

Michael Skovlykke Andersen
bruger siden
12-06-2007

10-02-2010 kl. 19:54

Der vil jeg give Lars ret. Det er også min erfaring( VW Golf III GTI 8V, Fiat Marea HLX 2,0 20V ) , at der er noget andet der ryger først inden motoren. Bl.a. Gearkasse, Rust, aircon, komplet bremserør og mm. Alt imens motoren spinder, som en mis.

M.V.

Michael