Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-02-2010 kl. 07:04

"Hvad sker der for Citroen?"

jeg vil hellere spørge "Hvad sker der for dig?"

Jeg kunne, ligesem Peter, godt tænke mig at vide om den er passet på et ordentligt værksted og hvor mange km. den har kørt.

Nu er det jo ikke sådan at bare fordi DIN C5 har haft problemer, så er alle C5 dårlige.

Her er feks. et indlæg fra en Toyotaejer jeg har fundet her i forum; "Har haft en 2007 Avensis D-4D 126 hk. Den var fyldt med fejl - og det var generelt på denne motortype samt årgang. Desuden rustede alle fire ruderammer efter ét år. Lyt efter vindstøj som er udbredt på denne model, og som Toyota har svært ved at fjerne. Købte bilen pga. tidligere problemer med biler, men denne stak alle negative rekorder. Jeg blev overbevist om, at Toyota ikke er mere fejlfri end andre."

MIT råd er: Køb blot en C5 den kører supergodt, den ruster stort set ikke den er billig i indkøb MEN pas den ordentligt på et ordentligt værksted, så kører den problemfrit.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

10-02-2010 kl. 09:49

Ved du hvad Kasper, det er faktisk skriveren af dette indlæg der er på "børnehaveniveau, fordi HAN har været uheldig med en C5, så er det jo ikke det samme som at ALLE C5 har de samme fejl, mit eksempel er for at illustere at mange syntes at feks, at Toyota er en god bil, MEN IKKE ALLE.

Jeg mener altså ikke at det er et seriøst indlæg, som du selv er inde på, så kan en forhjulstrukket bil altså ikke ryste i "bagtøjet"
Mon ikke han mener at den ryster fra et baghjul? og i så fald vil jeg gerne vædde to isvafler på at han har påkørt et eller andet, og det er altså ikke bilens skyld.

Jeg mener at jeg har givet manden det svar han fortjener.

Søren Christensen

Søren Christensen
bruger siden
06-04-2005

10-02-2010 kl. 11:05

Jeg har aldrig selv haft en C5, men har flere i min omgangskreds der har, både den nye og den gamle model. De kører som en drøm - mere lækker undervogn skal man kigge længe efter.
Dog har alle jeg kender haft problemer. Værst er det en kollegas bil. Han har haft den fra ny -den er 4 år og har kørt 80.000, og er på værksted ca. hver 2 måned med nye defekter. Så mit indtryk er at holdbarheden ikke er ret god.

Hans Christian Norlyk

Hans Christian Norlyk
bruger siden
31-10-2008

29-09-2010 kl. 12:07

Hej - jeg har haft Citroën Saxo 1,5 diesel, Berlingo 2,0 HDI, C3 1,4 HDI, Xantia 1,8 bensin og nu har jeg en C5 weekend, 2,0 HDI.. JEG HAR ALDRIG HAFT PROBLEMER MED NOGEN AF DEM.. syv-ni-tretten og bank under bordet..

Henning Andersen

Henning Andersen
bruger siden
19-07-2006

08-10-2010 kl. 22:06

Jeg har en C5 1,6 HDI Elegance årg. 2006. Bortset fra udskiftning af koblings- og bremsekontakt til fartpiloten under garantien, har jeg kun betalt for service for hver 20.000 km, og det har max kostet kr¨. 3.800 for 60.000 km service + jeg har fået skiftet bremseskiver foran én gang ved 85.000 km. Ellers har jeg INTET bekostet på bilen. Det er ubetinget den bedste bil jeg nogensinde har haft - også i forhold til min tidligere Passat TDI DK årg. 2005. Jeg har tidligere haft både Mercedes, Toyota, Ford, BMW, Renault, Opel og mange andre (ca. 55 i alt), men ingen har kørt så godt som min nuværende C5. Jeg kender mange, der er lige så tilfredse, min vi har også et af de bedste Citroën-værkster i DK, her i det sønderjyske. Men det er nu en gang sådan, at har man den første årgang af en ny model, må man regne med nogle børnesygdomme - det gælder for de fleste bilmærker. Mit råd: Vent med at købe en ny model, før den har været i produktion i mindst 2-3 år.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

25-05-2011 kl. 13:41

Hej Mikkel.

"Jeg er en helt almindelig dansker der ikke har specielt forstand på biler.
"
Det er ,heldigvis, de færreste "almindelige danskere" der kommer med sådanne sure opstød.

Hvis dit brok skal tages alvorligt, så skriv lidt om hvordan bilen er vedligeholdt og hvor meget den har kørt.

Hvis du ser på svarene i din tråd, så er der faktisk 4 indlæg fra folk der er yderst tilfredse med deres C5ére.

Nu er det jo 4 måneder siden du oprettede dit indlæg, jeg håber ,ved gud, at du snart får den skrottet, så vi slipper for at høre flere forfærdelige ting om den stakkels bil.