Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

06-02-2010 kl. 19:23

Hej

Jeg ville også have skrevet at diesel ville være en dårlig idé med dit nuværende kørselsbehov. Hvor lang tid ude i fremtiden er det at du får brug for at køre de lange ture?

Når jeg lige kigger på de udvalgte biler, så skiller Chevrolet sig lidt negativt ud. Ikke for at være grov, men den er bare ikke på niveau med de andre biler.
Mondeo er en fremragende langtursvogn, den er som bygget til det. Men du skal bare ikke regne med nogen god benzinøkonomi med en 2,0 benzin. Daglig kørsel 10-11 ved langtur ca 12-13. Evt overvej en diesel der også måske.

Seat Altea XL har jeg ikke prøvet at køre en langtur i. Men det kan da næppe være en dårlig ide. Der er fornuftig plads i bilen. Den er ganske lækker at se på. og 1,9 Tdi motoren er godt nok gammel, men fungerer ganske godt.

Fucus og Astra er rimeligt ensartet. De kan faktisk det samme. Der er det bare en smagssag om man er til den ene eller den anden.
Der er ikke lige så god plads i dem som i Mondeo. Men begge kører fint og ville uden tvivl også egne sig til langture.

Lige umiddelbart ville jeg, hvis du får stort kørselsbehov, vælge Altea XL. Den virker mest rummelig.

Dog ville en Mondeo Diesel måske være et bedre valg.

I skal ud og sammenligne, og finde ud af hvad der er bedst for jer og jeres behov.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg