Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

02-02-2010 kl. 16:42

det jo glat du er sikker på det ikke er abs der slå til kan godt føles som en rusken i bremsepedalen.....

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Claus Bjerre

Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009

03-02-2010 kl. 08:30

Hvis du synes det banker og rumler når du bremser så er det helt normalt... Få nogle vinterdæk på eller lad bilen stå når det er snevejr, alt andet er en satsning...

Hvis du vil vide hvordan det KAN banke i pedalen så prøv på let fugtig vej at træde hårdt på pedalen fra omkring 80 km/t så synes du det brager...

Det er helt normalt, men lad nu den bil stå så længe der er sne på vejen... Det er som sagt uforsvarligt med sne på vejen at kører ud med sommerdæk...

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

03-02-2010 kl. 08:53

Det er helt normalt det du oplever. Jeg oplever det samme. I disse dage må man altså finde sig i, at der nogle steder er MEGET glat og så er det altså næsten ligegyldigt om man kører på sommerdæk eller vinterdæk.
Det eneste der virker er tålmodighed, god afstand til forankørende og så ellers gode køretekniske evner.

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

05-02-2010 kl. 14:17

Vi kan hurtigt blive enige om, at vinterdæk er bedre end sommerdæk i denne tid, men...

Det er ikke ulovligt at køre på sommerdæk om vinteren her i Danmark, så jeg har det helt fint med at køre på sommerdæk. Jeg kører efter forholdene og det har aldrig været et problem. Derfor bryder jeg mig ikke om, at der er nogle der tror de skal bestemme hvilke dæk man må køre på.

Jeg bryder mig heller ikke om, at bare fordi man har vinterdæk på, så tror man man kan køre som man plejer. Det er ikke tilfældet hvis der er rigtig glat.

God weekend

P.S. Jeg er klar til de sure kommentarer, så kom bare med dem :-)