Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

29-01-2010 kl. 17:37

Hvor langt har bilen kørt? Har tidligere hørt at optimale forbrugstal ikke kan opnåes før efter 10-20.000km.

Enig i at forbrug er højere i koldt vejr - måske 10%, men fartpilot bør i praksis sænke forbruget.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2010 kl. 17:46

Er tilbøjelig til at give dig ret henrik h - men nu er det jo ikke alle os som ejer dieselbiler, som har købt dem udelukkende for at sparer 1,85 pr. tankning. En diesel har nemlig muskler ! og det er temmeligt vanedannende. Som du indirekte antyder skal man helt op i mindst 200 hk benzin for bare at matche en "husmandsdiesel" i præstationer. Så, verden er altså ikke sort/hvid hvad angår valget diesel/benzin.

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2010 kl. 19:47

Hvis du selv er diesel ejer begriber jeg ikke, at du ikke forstår hvad jeg mener med muskler - Henrik pedersen !!
Ved du ikke hvad moment og mellenacc. er ???
Hvorhenne mener du benzin slår diesel ? Svar udbedes !

Profil slettet

Profil slettet

30-01-2010 kl. 21:44

Du snakker altså sort henrik - hvis nogle sammenligner pærer og æbler (for nu at bruge din egen lidt ubehjælpsomme illustration) er det da dig. At påpege fart over km/t 250 er da barnligt !!! Hvor relevant er det lige ?
Hvis vi alm. danske skatteydere skal sammenligne biler det det på købspris og ejerudgifter. Og hvem i dagligt brug smækker en bil ned i 2-3. gear ved 100 km/t og dermed op i >6.000 omd ?? kun infantile tåber som dig måske ? Og til sidst , bare lige for at give dig en vågner: Ja, husmandsdiesler er faktisk MED turbo nu om dage !!
ps: i øvrigt kongekommentar af Thomas P. - satte hovedet på sømmet - tak.

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2010 kl. 10:52

Det var velnok nogle modige ord,alle mener jo efterhånden at det er meget billigere/bedere at køre diesel,men jeg mener nu også at de fleste glemmer at se på vedligeholds priser,højere indkøbspriser,højere grøn ejerafgift mm. De ser kun på liter pris på brændstof,km/l.Og nogle snakker også meget om det store moment, men hvis man nu bruger det samme beløb på indkøb af benzinbil som på dieselbil, så er forskellen nu ikke helt så stor, som når man altid sammenligner med en benzinbil der koster 30000-40000 kr mindre.

Profil slettet

Profil slettet

31-01-2010 kl. 11:21

Kære Henning,jeg har ikke lige undersøgt det, men hvis de nu er sammenlinelige på pris !!!!!!!!!!!!!!!!!!!