Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Claus Bjerre
bruger siden
15-12-2009
28-01-2010 kl. 18:49
At den ikke er voldkneppet (undskyld sproget), men sørg for en fuld historie på bilen og sikrer dig så godt som muligt mht service og lign. Motoren er en perle, ja det er hele bilen, men de kan også gå i stykker hvis det ikke er et velholdt eksemplar...
Velholdt og du har en fantastisk bil i mange år...
Velholdt og du har en fantastisk bil i mange år...
Morten H
bruger siden
03-04-2005
29-01-2010 kl. 01:42
Hej Jan.
E46'eren har ikke ry for, at gå i stykker i tide og utide - men du skal naturligvis tage sædvanlige forholdsregler, når du handler brugt bil.
Det er en dyr sag, selvom den har kørt små 200.000 km. Få derfor testet bilen, inden du bruger enten opsparing eller lån på bilen. Pt. kører Applus kampagne på "brugtvognskøb"-test, som nok er værd, at smide kr. 1.000,- efter. Her får du testet ting, som du som køber ikke umiddelbart selv har mulighed for, at teste: Hvorvidt undervognen er skæv, om den bremser 100 % lige, osv. Køber du så fin en bil, skal der ikke være noget, at komme efter!
Af ting, du skal være særligt opmærksom på med denne model, skal du først og fremmest finde ud af, om det rent faktisk er en 2004 model med 204 hk, du har kig på, og ikke en 2003'er med 184 hk. Det kan sagtens være en 2003'er, som først er indregistreret i 2004, men tjek op på, evt. ved forespørgsel på bilens stelnr. hos BMW.
Du skal være opmærksom på, om bilen har fået skiftet et eller flere indsugningsspjæld (evt. hele indsugningen), da disse kan suges med ind i motoren og forårsage et havari, hvilket kan være meget bekosteligt for dig (en ny 330d motor koster ca. 100.000,-).
De originale spjæld er lavet af plastic og kan gå i stykker, mens de nye (erstatnings) spjæld er lavet af metal.
Derudover skal du få tjekket dyserne, evt. se om sælger har regninger liggende for udskiftning af disse. De kan desværre gå til og koster små kr. 3.000,- pr. stk. plus arb.løn...og du har altså 6 af dem i en 330'er!!
Derudover skal du bruge din sunde fornuft! Det er en drøm af en bil og det skulle det helst også være for dig, så få den tjekket grundigt for alm. slidtage, men bestemt også for ovennævnte.
Go' fornøjelse med en fantastisk bil - mvh Morten
E46'eren har ikke ry for, at gå i stykker i tide og utide - men du skal naturligvis tage sædvanlige forholdsregler, når du handler brugt bil.
Det er en dyr sag, selvom den har kørt små 200.000 km. Få derfor testet bilen, inden du bruger enten opsparing eller lån på bilen. Pt. kører Applus kampagne på "brugtvognskøb"-test, som nok er værd, at smide kr. 1.000,- efter. Her får du testet ting, som du som køber ikke umiddelbart selv har mulighed for, at teste: Hvorvidt undervognen er skæv, om den bremser 100 % lige, osv. Køber du så fin en bil, skal der ikke være noget, at komme efter!
Af ting, du skal være særligt opmærksom på med denne model, skal du først og fremmest finde ud af, om det rent faktisk er en 2004 model med 204 hk, du har kig på, og ikke en 2003'er med 184 hk. Det kan sagtens være en 2003'er, som først er indregistreret i 2004, men tjek op på, evt. ved forespørgsel på bilens stelnr. hos BMW.
Du skal være opmærksom på, om bilen har fået skiftet et eller flere indsugningsspjæld (evt. hele indsugningen), da disse kan suges med ind i motoren og forårsage et havari, hvilket kan være meget bekosteligt for dig (en ny 330d motor koster ca. 100.000,-).
De originale spjæld er lavet af plastic og kan gå i stykker, mens de nye (erstatnings) spjæld er lavet af metal.
Derudover skal du få tjekket dyserne, evt. se om sælger har regninger liggende for udskiftning af disse. De kan desværre gå til og koster små kr. 3.000,- pr. stk. plus arb.løn...og du har altså 6 af dem i en 330'er!!
Derudover skal du bruge din sunde fornuft! Det er en drøm af en bil og det skulle det helst også være for dig, så få den tjekket grundigt for alm. slidtage, men bestemt også for ovennævnte.
Go' fornøjelse med en fantastisk bil - mvh Morten