Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
22-01-2010 kl. 14:56
Hej Ole.
Rasmus (ham med grisen og læbestiften) har altså helt ret. (fedt ordsprog iøvrigt)
Hvad sammeligner du med når du skriver "En del hjulstøj" ??
Min kones Panda syntes jeg er meget støjsvag I FORHOLD TIL HVAD MAN KAN FORVENTE AF DENNE BILKLASSE.
Hvis ellers bilerne er iorden, (dvs. både dæk og hjullejer kan give en del støj hvis de er defekte), så glem alt om støjdæmpning og så lev med det, eller køb større biler :-)
Sidst rettet: 22/1-10
Rasmus (ham med grisen og læbestiften) har altså helt ret. (fedt ordsprog iøvrigt)
Hvad sammeligner du med når du skriver "En del hjulstøj" ??
Min kones Panda syntes jeg er meget støjsvag I FORHOLD TIL HVAD MAN KAN FORVENTE AF DENNE BILKLASSE.
Hvis ellers bilerne er iorden, (dvs. både dæk og hjullejer kan give en del støj hvis de er defekte), så glem alt om støjdæmpning og så lev med det, eller køb større biler :-)
Sidst rettet: 22/1-10
Profil slettet
26-02-2010 kl. 14:35
Hvad skal man sige? Det er en Fiat. EN lille bil i den billige ende. Den har som så mange andre små biler problemer med vindstøj, motorstøj og ikke mindst dækstøj der forgrener sig ind i kabinen.
Der findes støjdæmpningsplader man kan købe og klistre i døre, vognbund og andre steder for at holde lyden ude. Men det er spredt fægtning i sammenhæng med hvor der skal sættes ind. Umiddelbart har en bil i den kvalitet (eller mangel på samme) jo utallige kilder til støj og det er ikke fra fabrikkens side, været en prioritet at få nedbragt støjen.
Jeg vil mene at det er for dyrt og resultatet for småt, at begynde at nedbringe støjniveauet i sådan en lille bil.
En nyere bil i den billige ende har samme problem. En Suzuki Liana f. eks er det helt umuligt at føre en samtale på bagsædet under kørsel med hastigheder over 70 km/t, dog kan man høre en smule mere af samtalerne på forsæderne. Så lyden kommer altså fra alle vinkler og områder i bilen og vil nok bare blive kastet andre steder hen hvis man forsøger at isolere sig ud af problemet. Lidt lige som det tidligere er foreslået med inderskærme der sagtens kan forværre problemet med en meget højere resonanslyd som følge. Pest eller kolera? Jeg ville skrue op for musikken eller finde en anden bil hvis den skulle bringe mig mange km hver dag.
Der findes støjdæmpningsplader man kan købe og klistre i døre, vognbund og andre steder for at holde lyden ude. Men det er spredt fægtning i sammenhæng med hvor der skal sættes ind. Umiddelbart har en bil i den kvalitet (eller mangel på samme) jo utallige kilder til støj og det er ikke fra fabrikkens side, været en prioritet at få nedbragt støjen.
Jeg vil mene at det er for dyrt og resultatet for småt, at begynde at nedbringe støjniveauet i sådan en lille bil.
En nyere bil i den billige ende har samme problem. En Suzuki Liana f. eks er det helt umuligt at føre en samtale på bagsædet under kørsel med hastigheder over 70 km/t, dog kan man høre en smule mere af samtalerne på forsæderne. Så lyden kommer altså fra alle vinkler og områder i bilen og vil nok bare blive kastet andre steder hen hvis man forsøger at isolere sig ud af problemet. Lidt lige som det tidligere er foreslået med inderskærme der sagtens kan forværre problemet med en meget højere resonanslyd som følge. Pest eller kolera? Jeg ville skrue op for musikken eller finde en anden bil hvis den skulle bringe mig mange km hver dag.