Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-01-2010 kl. 22:50

Altså Torben, inden du går helt i selsving, så står der for det første ikke noget om hvor gammel bilen er, der står heller ikke noget om HVORFOR skaden er sket, ligeledes fremgår det jo heller ikke hvor lang tid Casper har haft bilen.
Hvis bilen ikke er blevet serviceret og ikke har været frostsikret, her i kulden, eller måske er der ikke blevet tjekket vædskestand i lang tid på køleren, så har det altså ikke en skid med at gøre hvilket land bilen kommer fra.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

19-01-2010 kl. 22:58

Hej Casper.

Svaret på dit spørgsmål er vel; JA og NEJ
Isoleret set er prisen for en sådan reperation meget rimelig.
MEN det er selvfølgelig IKKE iorden at du får en pris uden moms og arb. løn
Som du selv er inde på, så er det ord mod ord, så det bliver ikke nemt at komme videre med sagen.
Jeg syntes at du skal tale med mekanikeren og prøve at få ham til at forstå at hans prisoplysninger ikke er OK, måske kan i finde en kompromispris??

Held og lykke

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

20-01-2010 kl. 10:37

Mekanikeren burde have kontaktet dig, da de opdagede de betydelige merarbejder.

Gør indsigelse mod regningen i et anbefalet brev og forhandl dig frem til et afslag. Fx at I deler halvdelen af merudgiften 10.000.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

20-01-2010 kl. 10:40

Så længe du ikke har betalt og gør indsigelse, har du bukserne på, så udnyt dit overtag til et prisafslag.

Hvis du købte bilen hos en Citroen-forhandler i den nærmeste fortid, burde du gøre opmærksom på fejlen. Du vinder ikke nødvendigvis noget økonomisk ved det, men de skal da have besked.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

20-01-2010 kl. 10:49

Det skal lige siges at det er altså et kæmpe stykke arbejde der er gjort. Og det er som regel dyrt alt det du har fået foretaget.
Jeg synes ikke det er billigt for det du har fået lavet. Det er i hvert fald betalt.

Rent juridisk er jeg lidt i tvivl om du har mulighed for at kræve noget kompensation. En mundtlig aftale burde jo være bindende, men det er meget svært at bevise.

Men jeg synes det største problem er at mekanikeren ikke er meget mere præcis i sit estimat. For det første bør han nævne en pris incl moms og arbejdsløn og materialer. Det er jo den pris forbrugeren skal betale.
For det andet burde han i sit estimat, sagt/Skrevet at det kommer an på om der er flere alvorlige fejl som der bør rettes op på.
Så stor en prisforskel i estimat og endelig regning, er bare dårligt arbejde. Han burde vide hvor meget sådan noget kan tage med sig.

Jeg synes du skal kontakte FDM´s juridiske afdeling, for at høre hvor du står henne, og hvad du evt kan gøre.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg