Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

18-01-2010 kl. 12:57

Jeg fik "Mænd & Biler" i julegave, og har læst det meste af den.
Det er forholdsvist underholdende læsning, men man bliver dog ret hurtigt træt af Christian Grau's selvfede måde at skrive på.
Jeg gætter på, at hr. Grau kører i en Audi og måske har en gammel Porsche holdende i garagen. For netop disse bilmærker roses helt vildt, hvor imod næsten alle andre svines til. Mage til snævertsynethed skal man lede meget længe efter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

18-01-2010 kl. 13:17

Tja, nogle mennesker vil bare snydes. Varmer en designer T-shirt til 1800 kr. mere end én fra H&M til 30 kr? Næ, men den ser bedre ud, og æstetik og prestige er også en del af livet.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-01-2010 kl. 13:57

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad du vil med det her indlæg Martin ?

Arbejder du for forlaget, eller er du bare helt enig med manden?

Manden er forfatter og dermed i underholdningsbranchen, intet andet.

Hans holdninger om feks. Koreanerbiler udstiller mere hans egen entilligens end køberne af disse bilers.

Sidst rettet: 18/1-10

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

18-01-2010 kl. 14:45

Tomme tønder buldrer mest...

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

18-01-2010 kl. 18:51

Mænd & Biler« af Christian Grau er sgu top underholdning... det der er interessant det er at "nogle" læser den som fagliteratur og ikke mindst gør det til deres egen virkelighed..... måske er det det er der mest underholdende......

Søren Hansen

Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004

19-01-2010 kl. 09:29

Ikke alt, så jeg havde ikke læst, at han kører 9-5.

Men nu siger jeg så heller ikke, at han skal rose Kia.
Han skal bare ikke opstille Audi som den perfekte bil, som alle ville køre i, hvis de da havde råd.
F.eks. roser han Audi meget mere end tilsvarende luksusbiler som BMW og Mercedes. Det er der vist ingen grund til.

Hvis han vil tage sin negative indgangsvinkel til alle masseproducerede biler, så ville det virke mere reelt, om han også var lidt negativ overfor Audi. En Audi er jo præcis lige så meget en stangvare som en BMW eller for den sags skyld en Kia.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

19-01-2010 kl. 09:57

Ja det er vel et eller andet med hvor meget man interessere sig for biler og hvor mange penge man har, der afgører hvilket mærke man går efter.
Smag er jo også afgørende. F.eks. Nogle synes Alfa er det fedeste og andre synes Audi er lækrest. Men sjældent de samme personer, der er glade for begge mærker...

Jeg har ikke læst bogen. Jeg har kun læst brudstykker af den, og der er da nogle ting hvor Grau har ret i sine antagelser.

Personligt har jeg det sådan at jeg vil have det maximale ud af de penge jeg har. Altså hvis man lige tager faktorer som kvalitet, fornuft, det praktiske med ind i overvejelserne.

MHT koreaner-biler, vil jeg sige at de nye biler er blevet langt bedre end koreaner-biler var for 10 år siden. Forskellen op til f.eks Tyske/japanske mærker er ikke så stor mere som den har været. De gør egentligt det samme som skoda har gjort. Nemlig at få et mærke der var stemplet totalt latterligt for 25 år siden, til et meget respekteret mærke i dag. Man bør have respekt for dem, da de har flyttet sig langt mere end nogle andre mærker. Hvis man ikke gør det, så er man da halvdum.

Men i det hele taget er der bare mange ting der spiller ind når man køber bil i dag. Man skal se sig godt for i hvert fald, for ikke at snyde sig selv.

Profil slettet

Profil slettet

19-01-2010 kl. 12:19

Jeg fik også bogen, og har læst den. Man skal vel mest se bogen som underholdning. Grau har sin baggrund i reklamebranchen og de erhverv, der bevæger sig i samme kategori (som han selv meget selvironisk kalder for "varmtlufts-industrien"). Meget af bogen handler udelukkende om signaler. Husker heller ikke hans beskrivelse af Audi som så guddommelig. Han sammenligner Audi med et sort jakkesæt - den klæder de fleste...
Mht BMW så går hans argumentation også mest på at mærket har en tiltrækningskraft på knapt så prestigefyldte kundegrupper (set med en reklamemands øjne) - og det er jo ikke bilens skyld...
Synes bogen er udmærket underholdning - også selvom jeg kører i familiecontainer og dermed ifølge grau sender de heeeelt forkerte signaler.. :-)

Michael N

Michael N
bruger siden
06-04-2005

20-01-2010 kl. 17:17

Tillykke.... så kan du samtidig glæde dig over Auto Bilds 100.000 km test af en KIA Ceed...... det er kvalitet du har købt

Profil slettet

Profil slettet

22-01-2010 kl. 18:53

Ja - Gu er det sandt hvad CG skriver - Beviseligt er det jo heller ikke til at sparke sig frem på Lidl ´s p-plads for koreaner skrot.. ( kan ses når man hastigt kører forbi) Leverpostejdanskeren breder sig - FØJ.....

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2010 kl. 16:52

..kan du så holde ud at høre hvad han siger om din elskede passat?

Citeret fra bogen:

"VW Passat. Selv om den er vokset, lider den stadig under at være bilen i midten. Det er mellemklasse til middelklassen. Og jeg ved hvad jeg taler om, for jeg har selv været den tilstræbt ligeglade fører af en Passat Variant 1,8T i cirka to måneder. Vi havde lige fået barn nummer to, vi skulle tre uger i sommerhus, og min Alfa Romeo var alt for lille. Alle de lækre biler var for dyre eller forkerte. Jeg troede, jeg kunne være stoiker bare i et par uger, men det lykkedes slet ikke. Den klædte mig dårligt, folk kiggede granskende på mig, det regnede, vi kørte hjem efter en uge - det var en lortesommer." Citat slut...! ;-)

Er godt klar over at det ikke kan rokke ved din glæde ved din passat, men det er vel også pointen med biler. Der er til enhver smag, og der findes ikke rigtigt og forkert.

Sjov bog - også selvom min egen familiecontainer bliver sviiiiiiiiiinet til.. :-)

T i

T i
bruger siden
17-06-2006

26-05-2010 kl. 10:56

Underholdende tråd.
Skal vi ikke lige få afgjort om turkis er blåt eller grønt, om glasset er halvt fuldt/tomt nu vi er i gang?? ;-)

Det vi diskuterer her er jo i høj grad følelser/smag etc. derfor er der jo ikke en facitliste.
Personligt kommer jeg eksempelvis ikke til at køre Koreaner/japaner etc. foreløbig. Hvorfor, på grund af fornuft? Nææ, vel nærmest tværtimod Jeg anerkender totalt at de (især Toyota mfl) laver kvalitetsbiler mm. men de siger mig intet, kan ikke forklare det nærmere...
Derfor køber jeg, stik imod al fornuft, en bil med kortere garanti, måske flere fejl og er stadig glad for mit valg.

Så lad nu være med at dunke hinanden oven i hovedet, som om i har det rigtige svar, for det findes ikke.
Der er kun rigtige svar for den enkelte person!

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-05-2010 kl. 16:47

Tjae jeg har det lidt ala det du beskriver..Men vil dog gerne tilføje at jeg syns pt at eks. Golfen er totalt kedelig og ude i hegnet hvad angår pris. Så jeg kan godt forstå folk der eks. køber en i30 eller Kia ceed, disse biler vil jeg men køremæssigt er på højde med golfen. flere jeg kender giver udtryk for at den disse 2 koreaner biler køre ala golf, og med hensyn til pladsen....Ja så spare de jo i nærheden 60-80.000. Men pyha jeg kunne blive ved. Hvis jeg nu skulle købe bil idag , ja så ville jeg købe en Skoda Oktavia 1,2tsi til små 200.000. og hvorfor nu det.....jo den er måske i mine øjne en tand bedre end de 2 koreaner, og små 30-40.000 dyre, men tror på at min gensalgspris vil ordne fordyrelsen. Plus at Skodaen er ca 30-50.000 billigere end en golf på nuværrende tidspunkt. Som sådan er der rigtig mange penge at spare hvis man udelukkende ser bilen som et transport middel. Og det med de kære garantier.....Tjae ved ikke rigtigt hvad jeg skal mene....nogle virker andre gør ikke. Eks har jeg haft fejl stilling af døre på en helt ny bil, hvilket forhandler forsøger at bilde mig ind at det er der ikke. Tager så bilen med til en anden forhandler i en by, og de retter problemet med dørene plus de også opdager at rudlister skal skiftes.....Så kommer vist meget an på hvordan DIN forhandler ser på tingene.

mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

26-05-2010 kl. 16:58

............

Profil slettet

Profil slettet

27-05-2010 kl. 20:54