Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-01-2010 kl. 12:57
Det er forholdsvist underholdende læsning, men man bliver dog ret hurtigt træt af Christian Grau's selvfede måde at skrive på.
Jeg gætter på, at hr. Grau kører i en Audi og måske har en gammel Porsche holdende i garagen. For netop disse bilmærker roses helt vildt, hvor imod næsten alle andre svines til. Mage til snævertsynethed skal man lede meget længe efter.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
18-01-2010 kl. 13:17
H P
bruger siden
06-01-2004
18-01-2010 kl. 13:57
Arbejder du for forlaget, eller er du bare helt enig med manden?
Manden er forfatter og dermed i underholdningsbranchen, intet andet.
Hans holdninger om feks. Koreanerbiler udstiller mere hans egen entilligens end køberne af disse bilers.
Sidst rettet: 18/1-10
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
18-01-2010 kl. 14:45
Michael N
bruger siden
06-04-2005
18-01-2010 kl. 18:51
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
19-01-2010 kl. 09:29
Men nu siger jeg så heller ikke, at han skal rose Kia.
Han skal bare ikke opstille Audi som den perfekte bil, som alle ville køre i, hvis de da havde råd.
F.eks. roser han Audi meget mere end tilsvarende luksusbiler som BMW og Mercedes. Det er der vist ingen grund til.
Hvis han vil tage sin negative indgangsvinkel til alle masseproducerede biler, så ville det virke mere reelt, om han også var lidt negativ overfor Audi. En Audi er jo præcis lige så meget en stangvare som en BMW eller for den sags skyld en Kia.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
19-01-2010 kl. 09:57
Smag er jo også afgørende. F.eks. Nogle synes Alfa er det fedeste og andre synes Audi er lækrest. Men sjældent de samme personer, der er glade for begge mærker...
Jeg har ikke læst bogen. Jeg har kun læst brudstykker af den, og der er da nogle ting hvor Grau har ret i sine antagelser.
Personligt har jeg det sådan at jeg vil have det maximale ud af de penge jeg har. Altså hvis man lige tager faktorer som kvalitet, fornuft, det praktiske med ind i overvejelserne.
MHT koreaner-biler, vil jeg sige at de nye biler er blevet langt bedre end koreaner-biler var for 10 år siden. Forskellen op til f.eks Tyske/japanske mærker er ikke så stor mere som den har været. De gør egentligt det samme som skoda har gjort. Nemlig at få et mærke der var stemplet totalt latterligt for 25 år siden, til et meget respekteret mærke i dag. Man bør have respekt for dem, da de har flyttet sig langt mere end nogle andre mærker. Hvis man ikke gør det, så er man da halvdum.
Men i det hele taget er der bare mange ting der spiller ind når man køber bil i dag. Man skal se sig godt for i hvert fald, for ikke at snyde sig selv.
Profil slettet
19-01-2010 kl. 12:19
Mht BMW så går hans argumentation også mest på at mærket har en tiltrækningskraft på knapt så prestigefyldte kundegrupper (set med en reklamemands øjne) - og det er jo ikke bilens skyld...
Synes bogen er udmærket underholdning - også selvom jeg kører i familiecontainer og dermed ifølge grau sender de heeeelt forkerte signaler.. :-)
Michael N
bruger siden
06-04-2005
20-01-2010 kl. 17:17
Profil slettet
22-01-2010 kl. 18:53
Profil slettet
24-01-2010 kl. 16:52
Citeret fra bogen:
"VW Passat. Selv om den er vokset, lider den stadig under at være bilen i midten. Det er mellemklasse til middelklassen. Og jeg ved hvad jeg taler om, for jeg har selv været den tilstræbt ligeglade fører af en Passat Variant 1,8T i cirka to måneder. Vi havde lige fået barn nummer to, vi skulle tre uger i sommerhus, og min Alfa Romeo var alt for lille. Alle de lækre biler var for dyre eller forkerte. Jeg troede, jeg kunne være stoiker bare i et par uger, men det lykkedes slet ikke. Den klædte mig dårligt, folk kiggede granskende på mig, det regnede, vi kørte hjem efter en uge - det var en lortesommer." Citat slut...! ;-)
Er godt klar over at det ikke kan rokke ved din glæde ved din passat, men det er vel også pointen med biler. Der er til enhver smag, og der findes ikke rigtigt og forkert.
Sjov bog - også selvom min egen familiecontainer bliver sviiiiiiiiiinet til.. :-)
T i
bruger siden
17-06-2006
26-05-2010 kl. 10:56
Skal vi ikke lige få afgjort om turkis er blåt eller grønt, om glasset er halvt fuldt/tomt nu vi er i gang?? ;-)
Det vi diskuterer her er jo i høj grad følelser/smag etc. derfor er der jo ikke en facitliste.
Personligt kommer jeg eksempelvis ikke til at køre Koreaner/japaner etc. foreløbig. Hvorfor, på grund af fornuft? Nææ, vel nærmest tværtimod Jeg anerkender totalt at de (især Toyota mfl) laver kvalitetsbiler mm. men de siger mig intet, kan ikke forklare det nærmere...
Derfor køber jeg, stik imod al fornuft, en bil med kortere garanti, måske flere fejl og er stadig glad for mit valg.
Så lad nu være med at dunke hinanden oven i hovedet, som om i har det rigtige svar, for det findes ikke.
Der er kun rigtige svar for den enkelte person!
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-05-2010 kl. 16:47
mvh
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
Profil slettet