Bilbasen Forum
Indlæg slettet
H P
bruger siden
06-01-2004
17-01-2010 kl. 21:32
Jeg er, ligesom flere andre, heller ikke enig med dig.
Prisen på en brugt bil er, ligesom alle andre handelsvarer, udbud og efterspørgsel.
Prøv, bare for argumentationens skyld, at forestil dig at alle biler tabte 10.000,- d. 1/1 hvert år.
Der ville jo overhovedet ikke blive solgt biler i december, og for den sags skyld i november.
En sælger der skal sælge i december, kan jo ligesågodt sætte bilen ned nu, da den falder 10 kilo 1/1.
Der er MASSER af andre ting der påvirker prisen langt mere end en ligegyldig dato. f.eks; Er bilen en mangelvare? Den nye Polo ,eller hvad er der sket med nyprisen? Mercedes ??
Eller en trend i befolkningen som f.eks;"Anti-firehjulstrækker-bølgen"
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
17-01-2010 kl. 21:59
Men der hvor du virkelig vil kunne mærke at den er blevet et år ældre, er hvis du skal sælge din bil til en forhandler, så er det nok ikke helt skævt med de 10.000 kr.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
Søren Hansen
bruger siden
06-01-2004
18-01-2010 kl. 09:48
Men der er dog noget om sagen, hvis man ser på den rigtige bil.
Især firmabilklassen tager ofte nogle store tab i januar, og især for de biler, som er ca. 3 år gamle. Det skyldes dog ikke så meget det fact, at vi runder 1. januar, men der imod at udbuddet på markedet stiger voldsomt, når de mange tre år gamle leasing- og firmabiler bliver sat til salg.
Af den grund vil jeg også mene, at et af de bedste bilkøb man kan lave, er at købe en brugt bil i firmaklassen, når den er ca. 3-4 år gammel, og vel at mærke købe den i starten af året, når priserne er blevet justeret efter udbuddet.
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
18-01-2010 kl. 20:53
Profil slettet
18-01-2010 kl. 21:00
Hvis der ikke er hold i denne debat, så prøv at gå ind på bilpriser.dk og selv regne det ud. Tag en bil fra eks. 05 og 06 med samme data og se hvad den står til?
Hvis du få mindre får din bil når du skal sælge den, hvorfor skal en bilforhandler så ikke sætte sine biler ned i pris efter 31-12 ?
Morten H
bruger siden
03-04-2005
18-01-2010 kl. 21:02
Er det 23. eller 24. gang, du poster et indlæg her på bilbasen.dk, hvori du giver udtryk for, at DU vil bestemme bilpriserne i DK?
Det bliver en kende enerverende, men jeg er til stadighed imponeret over, du endnu ikke har indset, at bilpriser er et mix mellem udbud og efterspørgsel!
I et af dig tidligere postet indlæg her på siden, harcelerede du over, at private bilsælgere var nogle imbecile amatører af nogle handelsfolk (og det var åbenbart gældende for alle private sælgere, da dit indlæg var udtrolig generaliserende), fordi de ikke satte priserne, som du dikterede!
Keep the faith Michael M - dit korstog skal nok vinde gehør hos alle personer, som har biler til salg i DK! Jeg er også sikker på, at når du nu har dikteret, at samtlige biler lige fra 323'eren til 14.900 over A8'eren til 2.499.000 skal falde med 10.000...ja, så falder de sgu' lige præcis 10.000!! Har du tjekket annoncerne? For du postede jo dit indlæg i går, så alle sælgere har nu haft over 24 timer til, at få rettet priserne til!
Til de af brugerne på bilbasen.dk, som ikke kan få nok, kan I læse mere om Michael M's "priskrig" på www.jegbestemmerprisernepåallebileridanmark.dk
Tag ovenstående med et gran salt Michael M - men brug lige 5 minutter på, at læse lidt op på bl.a. udbud og efterspørgsel...i voksenverdenen er det sjældent den, der råber højest, som får sin vilje!
P.S. Jeg kan da også ryste på hovedet af, at bilejere og forhandlere er af den overbevisning, at de kan 50-60.000 og mere for en omend velholdt Golf II, men jeg ryster da bare på hovedet af dem, trækker på smilebåndet og går videre til næste annonce...
Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008
18-01-2010 kl. 21:47
Jeg har taget en Toyota Aygo 1,0 plus 5dørs fra 12´05 kørt 76.000km, nysynet og med service overholdt - den burde ifølge bilpriser koste 66.300kr ved køb af brugt bil.
Den samme bil med samme data og samme kilometer fra 1´2006 og den burde i følge bilpriser koste 66.800kr ved køb af brugt bil. Altså burde bilforhandlerne til nytår sætte deres Aygoér 500kr ned i pris. Sjovt nok bliver bilen mere og mere værd jo nyere den er, så mon ikke man bare løbende burde tilrette sine priser hen over året??
Profil slettet
19-01-2010 kl. 20:10
Jeg har solgt biler til flere forhandlere som dårlig nok gad at gå ud og se på bilen, bare fordi den var købt hos dem og med kun 2 år på bagen, derfor kan den da godt køre dårligt eller have buler m.m.