Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

11-01-2010 kl. 22:52

Har selv Audi og VW igennem flere år, og stødt på det samme problem.
problemet har typisk været at der er blevet byttet om på venstre og højre side, ved skift fra for til bag, typisk lærlinge eller arbejdsdrenge der får disse opgaver.
Conti dæk til disse mærker er det rigtige valg, har prøvet Bridgestone uden nogen stor succes(fiasko), Michelin kan gå rimeligt

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-01-2010 kl. 00:08

ja, det er en meget støjfri bil, med de rigtige dæk og dimensioner.

Lars Grønlund

Lars Grønlund
bruger siden
03-09-2007

15-01-2010 kl. 11:11

Jeg har aldrig haft støjproblemer med mine dæk på min A3 sportback fra 2005, og jeg køre på 17" hjul hele året rundt med Goodyear vinterdæk om vinteren og Perelli sommerdæk om sommeren - begge i str. 225/45-17.

Johs Hansen

Johs Hansen
bruger siden
17-09-2003

29-06-2013 kl. 10:15

Hej

har en A3 TDI 2,0 sportspack fra 2010 har lige monteret nye Continental 225/45x17
men synes stadig der er en del støj i en ellers dejlig bil.

havde en A3, 3 dørs før som vi var 99% tilfreds med, og har desværre fået købt den ovennævnte og den rækker ikke længere end op på 90%, og det er især støj der er
irriterende.

synes det er p.... Træls at købe en nyere bil som støjer en del mere, skulle da gerne bliver bedre med tiden, eller er det på grund af sparre tider de glemmer at støj dæmpe.

Er der andre der har haft samme oplevelse eller er det bare mig.

Mvh Johs

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

29-06-2013 kl. 15:37

Ja den er der sikkert mange meninger omkring, MEN hvis støjen kommer fra dækene hvilket den oftest gør, er rådet nye conti dæk....masser af bilmærker døjer med støj fra diverse dæk producenter....Ford er også bedst med conti...vag biler ligeså. Der er selvfølgelig også andre mærker man kan være heldige med af de dyre. Men har man problemet vil jeg anbefale Conti som løsning nr 1, istedet for at købe et andet dæk mærke. Conti har overall set langt det bedste dæk, og deres gummiblaninger er ens året rundt modsat andre mærker der har svingende gummiblanding og kvalitet...

Min ford larmede også ffra dæk, nu skiftet til conti både vinter og sommer. Ingen støj af betydning...bekendt med ny Golf på bridgestone, larmer. Lånte værksteds bil magen til med conti dæk og der var støjen ikke tilstede....Tjae man kan jo forsøge sig med at forlange bilen er monteret med conti hvis man køber ny.

Dette indlæg blev 29-06-2013 15:41 redigeret af dets forfatter.