Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

31-12-2009 kl. 10:22

Hej Peter.

Hvis forhandleren garanterer at der ikke er restgæld i bilen så er det uanset HVEM der har taget lån i bilen.
Hvis bilen har haft 2 ejere, så er det jo ikke i sig selv usædvanligt at de begge har taget billån for at købe bilen
Så langt så godt, dert springende punkt er forhandleren; Stoler du på ham ?? Er det en lille "perlestensfusker" eller er det et stort bilhus, der har et nyvognsmærke??
Du kan altid gå tilbage til forhandleren hvis det viser sig at der er restgæld i bilen, problemet kommer så hvis forhandleren ikke kan eller vil holde dig skadesfri.

Jeg vil råde dig til at gå i din egen bank, de kan gå online direkte ind i bilbogen og se om der er pant i bilen her-og-nu.

Hvis der stadig er pant i bilen, så vil jeg råde dig til at underskrive slutsedlen og betinge dig at du først afhenter OG betaler bilen når pantet er væk. evt. med en datofrist, på den måde kan du købe bilen og være sikker på ikke at rende ind i en "gældsfælde"

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

31-12-2009 kl. 13:18

Jeg ville holde mig væk... Lad os sige du køber og afhenter bilen. Forhandleren har lovet at holde dig skadesfri for evt restgæld. Men desværre går han konkurs imellemtiden (ikke nødvendigvis så usandsynligt i øjeblikket). Så hænger du på hele beløbet. Pas på ikke at lade dig lokke af den lavere pris til måske at tage en beslutning du ellers ikke ville tage. Som detalje er det forøvrigt bedrageri at sælge en bil uden at oplyse om evt pant i den.

Sidst rettet: 31/12-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg