Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2009 kl. 17:11

Hej Claus

Har selv en 420 dog i en E420 CDI, den har fantastisk trækkraft med eller uden trailer, som en 320 CDI ikke har.

Du vil blive overrasket hvor meget spark der er i den motor, også i mellemacc. er den rigtig hurtig.

Hvis penge ikke er noget problem :) så tag En 420, den er dyrer i service der skal 12 liter motorolie i m.m og køre på langturer 8.8 liter i gennemsnit selv også om gennemsnitshastiheden er meget høj...

Om trækkraften og den større motor er bedere i hverdagen til dagligdags ting, nej, i byen bruger den 13-14 liter pr km.

Derfor vil jeg vælge en 320 CDI til det formål, har selv den nye E220 til hverdagsting og 420 til langture m.m

Sidst rettet: 20/12-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2009 kl. 17:28

Jeg synes Michaels indlæg er lettere forvirrende - undskyld mig, hvis det kun er mig - men hvis en 320 ikke skulle have spark - øhhh, så undskyld mig, men er det en rumraket man er vant til ?
Mer vil have mer - men helt ærligt tror jeg nok lige 320 er rigeligt for de fleste af os dødelige.

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

21-12-2009 kl. 14:10

Michael siger jo bare at 420 cdi er sjovere hurtigere og mere spændende at køre i. Den er så også dyrere at køre i. Men det kan man jo naturligvis godt gætte sig til.
Og så siger han at hvis det ikke er det vigtigste med en meget hurtig bil, så er 320 cdi mere end rigeligt.
Det er jo altid sjovt at have en bil med masser af power, hvilket man må sige en 420 cdi har...

320 cdi i en ML, så er det jo ikke en racerbil. Bevares den er da hurtigere end de fleste biler der kører herhjemme. Men 420 cdi er bare endnu hurtigere... hehe

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

23-12-2009 kl. 11:35

Jeg holder lidt med A M her (og det sker ellers sjældent). En 320 CDi har rigeligt med spark hvad enten det er i en E klasse eller en ML.

ML420 CDi er meget hurtigere (0-100 på 6,5 sek), men den har jo også 306 hk og 700 nm.
Den forurener dog en del, næsten 300g co2 pr km, for ikke at nævne den nærmest ikke eksisterende økonomi (9 km/l).

Nå, for at svare på spørgsmålet, så vil jeg sige, at en 420 CDi ikke er "bedre", men uden tvivl sjovere.

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2010 kl. 16:53

Jeg har selv en 420 og har aldrig haft federe bil. Det er den ultimative drengerøvsbil ( er 44 ), lynende hurtig. Vil man have det bedste, så vælg Mercedes. Jeg er måske nok lidt ensporet, men der er ingen over eller oppe på siden af. Ad hensyn til omkostningerne, vælger man vel heller ikke en stor og dyr bil, hvis man forventer minimale driftomkostninger. Og ja, jeg forventer også negative kommentarer om biltypen kontra miljøet. :-)