Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

jeff iversen

jeff iversen
bruger siden
16-04-2005

19-12-2009 kl. 11:46

Hej

Vi har sådanne en og har kun ros til den. Kører snilt 20 km/l på motorvej. Vej blandet kørsel ca. 17 km/l. Med Campingvogn bag på ligger den på 16,5 km/l. Alt i alt en lækker bil og har ingen problemer haft med den, hvis bare service og olieskift bliver overholdt.

/Jeff

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

20-12-2009 kl. 13:12

Hvad er den typiske serviceinterval og priser på service hos BMW.??

Morten H

Morten H
bruger siden
03-04-2005

20-12-2009 kl. 23:50

Hej Lars.

På min E46 320i gav jeg, ved det sidste service, kr. 2900,- for stort service incl. rep/udskiftning af airbagsensoren (en "måtte" som sidder inde i passagersædet og som alle, der ejer en E46 i mere end 1-2 år oplever, at må udskifte).

Servicet blev udført hos NICA i Hinnerup nord for Århus - manden er virkelig dygtig og har, hver gang jeg har benyttet ham, udført et rigtig godt stykke arbejde - i mine øjne er han langt mere kompetent, end f.eks. mekanikerne ved Terminalen i Egå. BMW er virkelig "hans" mærke!

En BMW kører med individuelle serviceintervaller, hvor bilen selv oplyser, hvor lang tid der er til næste service (afhængig af bl.a. kørselsmønster) - typisk vil der være mellem 15- og 30.000 km's intervaller afhængig af hvilken motor, du vælger.