Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
10-12-2009 kl. 20:16
Jeg må ærligt tilstå at jeg tror så også det vil være bedste løsning med V power 99 oktan. Primært pga det høje oktantal. Jo højere oktan jo bedre.
Det giver også lidt mere effekt især til sådan en bil.
Bilen kan også sagtens køre på 98 oktan alm. Men du kan nok hente 5-10 hk ekstra vil jeg tro.
Når du nu har købt sådan en raket, så er du sgu også nødt til at ofre den rette benzin.
Det giver også lidt mere effekt især til sådan en bil.
Bilen kan også sagtens køre på 98 oktan alm. Men du kan nok hente 5-10 hk ekstra vil jeg tro.
Når du nu har købt sådan en raket, så er du sgu også nødt til at ofre den rette benzin.
Profil slettet
11-12-2009 kl. 13:22
Nu kan jeg ikke lige huske det præcist om R32 bare er en 3.2 liters 6 cylindret sugemotor eller der er kompressor/turbo på. Er det en alm. suge-motor henter du formentlig ikke nogen ekstra hk. Hvis du kører mange små-ture er det nok en fordel med Shell v fordi der iflg. dem selv skulle være rensende additiver i - så motoren ikke soder til. Kører du længere stræk på motorvej så er oktan 95 sikkert helt fint.
Kører selv en turbo-bil med 260 hk - den sjat hk som v-power skulle give på en turbo-bil kan overhovedet ikke mærkes. Synes dog at min bil kører lidt længere på literen på v-power end på 95.
Kører selv en turbo-bil med 260 hk - den sjat hk som v-power skulle give på en turbo-bil kan overhovedet ikke mærkes. Synes dog at min bil kører lidt længere på literen på v-power end på 95.
René Valin
bruger siden
01-02-2004
11-12-2009 kl. 17:16
V-power fra Shell.!!! Og læs så lige din instruktions bog. ,-)) Der står hvilket benzin du skal køre med!!! Jeg har selv haft fornøjelsen af at eje en A6 4,2 V8 og den skulle køre med MINIMUM 95 oktan men helst 98. Men den var heller ikke tunet ret kraftig (300hk) i forhold til motor størrelse. Jeg har en Kammerat som ejer en Audi A3 3,2 med DSG og han kører KUN på V-power og har ikke haft problemer overhovedet i de 2 år han har haft den!!!!