Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-12-2009 kl. 21:21

Det vil være muligt at opnå ca. 20.000.- i kontantrabat. Måske lidt mindre, hvis du vælger den billigere udgave med 122 HK.

Prøv begge motorer inden du beslutter dig. 160 HK udgaven er der selvsagt lidt mere skub i, men også 122 HK udgaven har fået meget ros.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

09-12-2009 kl. 00:13

Hvor meget rabat man kan få ved jeg ikke. Det afhænger lidt af dig og dine forhandlingsevner. Men husk på at forhandleren tjener ikke mange 1000 kr ved at sælge dig en ny bil. Det er kun ekstra udstyr de tjener på. Men lidt rabat kan man vel godt.

MHT motor, ja så er den lille 122 hk rost til skyerne for at passe perfekt til bilen. kræfter og moment nok. God benzinøkonomi. Altså en motor der ville være god nok til de fleste uden tvivl. Den er jo også kvik nok.

Men omvendt hvis du har pengene til den store, så må det da være at foretrække, hvis du godt kan lide at have lidt ekstra power. Det giver nok lidt mere køreglæde. Selvfølgelig lidt dyrere pr. km. Men den bliver uden tvivl meget populær som brugt med 160 Hk. Så de 20.000 du giver ekstra når du køber, kan meget vel også give 10-12.000 ekstra tilbage når du sælger(Alt efter hvor gammel bilen er selvfølgelig)
Så det må være en smagssag.
Fornuft vs sjov?!?

Personligt kan jeg jo godt lide at der er ekstra power, hvilket ville gøre at jeg nok ville vælge 160 hk. Men det er bare min smag.

Morten KD

Morten KD
bruger siden
05-12-2005

10-12-2009 kl. 08:46

Hej Jannick.

Spar dig selv for de kr. 20.000,- De ekstra kræfter mærker du først efter 4.500 o/m

Jeg fortrød at jeg købte kompressor/turbo modellen (140 hk), da jeg efterfølgende prøvede 122 hk.. - desværre var den ikke en option på daværende tidspunkt..

Iøvrigt havde min lidt kompressor/turbotøven hvilket ikke fandtes i den 122 hk. jeg prøvede..