Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

08-12-2009 kl. 15:52

det lyder sandsynligt, og leasingselskaberne sætter mange nye biler til salg i dec-jan, men de er nok over de 135.000.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

08-12-2009 kl. 15:58

Emnet diskuteres hvert år ved denne tid herinde :-) Nogle siger ja, men INGEN har endnu kunne bevise det :-). Spørger du mig er det en and.

Og slet ikke når vi taler brugtbil til 135.000...

Teoretisk kan du sige at flere har behov for at stille sin gamle bil fra sig lige op til jul fordi mange køber ny firmabil inden 31/12, men i praksis så nej...

Og hvis du endelig tror på teorien så betyder det jo også at den du selv skal af med også vil falde :-)

Så glem ammestuesnakken og gå på jagt efter det rigtige tilbud, før eller efter jul.

Sidst rettet: 8/12-09

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

09-12-2009 kl. 18:56

jeg er helt enig med Jan som udgangspunkt.

Almindelige "husholdningsbiler" bliver ikke mindre værd bare fordi du har nytårstømmermænd
Med husholdningsbiler mener jeg biler som feks. Fiat Panda- størrelsen og op til VW Golf-størrelsen samt MPV-biler eller Citroen Berlingo for den sags skyld.

Den eneste undtagelse er hvis du kigger efter en bil i jobklassen ( Ford Mondeo,Citroen C5, VW Passet mv.) som er 3-4 år gammel.

I det tilfælde har Anders lidt ret, hvis der lige pludselig kommer 300 næsten ens Mondeoer til salg, så sætter det selvfølgelig prisen under en vis form for pres.
Men glem alt om at "stjæle" sådan en bil, forhandleren kan altid få afgiften retur og sælge den i hele Europa