Bilbasen Forum
Indlæg slettet
Profil slettet
25-11-2009 kl. 23:27
Nå, men jeg har en Berlingo af nyeste aftapning, og der er pæreskift (nåja..) pærelet. Den kører med h4 pærer, så der er ikke så meget hokus pokus i det.. plejer at købe 2 pærer af et anerkendt mærke for en hund på tankstationen. Det kan garanteret gøres billigere, men jeg overlever ;)
Den har nu kørt 45000 og har skiftet venstre pære to gange og højre pære en gang - ikke imponerende, men til at leve med. Især når skift er så nemt. Positionslysene er der endnu..
Vh Anders
Sidst rettet: 26/11-09
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
26-11-2009 kl. 11:44
Pæreskift i en Peugeot 307 eller 206 er sgu ikke nemt. Ikke meget plads til fingrene, og systemet med en fjeder som nænsomt skal manøvreres (som regel i total mørke) rundt om pæren virker oldnordisk tumpet. Desuden kan man nemt komme til at vende pæren forkert med forkert lygtestilling til følge. For slet ikke at tale om baglyset, hvor selve lygtehuset skal helt afmonteres!
Og sidst gav jeg 189 kr for en H1 forlygtepære på en Shell station så billigt er det heller ikke.
Det er muligt at pæreskift er en lille sag for Peugeot Danmark, men for mig begynder det faktisk at være så meget et irritationsmoment, at det er med til at prikke til beslutningen om at næste bil ikke bliver en Peuoget....
H P
bruger siden
06-01-2004
26-11-2009 kl. 11:57
Hvis du iøvrigt skifter "abnormt" mange pærer, så skal du sgu da ikke købe dem på en tank.
Profil slettet
26-11-2009 kl. 13:41
Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003
26-11-2009 kl. 14:27
Jeg kører selv i ældre Hondaer, her er pæreskift noget man ordner på et minut.
sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007
26-11-2009 kl. 16:13
Er også meget overrasket over politiets laissez faire-holdning til amatør-xenon, tågelygter, positionslys og sprungne pærer.
Hvis politiet gad stå ud af bilerne, ville vi garanteret ikke se så mange lygtefejl.
Profil slettet
26-11-2009 kl. 16:41
Profil slettet
04-12-2009 kl. 19:52