Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

25-11-2009 kl. 23:27

Det kan jo være at den ene forlygtepære LIGE er sprunget på nogle af de enøjede biler man møder - måske..

Nå, men jeg har en Berlingo af nyeste aftapning, og der er pæreskift (nåja..) pærelet. Den kører med h4 pærer, så der er ikke så meget hokus pokus i det.. plejer at købe 2 pærer af et anerkendt mærke for en hund på tankstationen. Det kan garanteret gøres billigere, men jeg overlever ;)

Den har nu kørt 45000 og har skiftet venstre pære to gange og højre pære en gang - ikke imponerende, men til at leve med. Især når skift er så nemt. Positionslysene er der endnu..

Vh Anders

Sidst rettet: 26/11-09

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

26-11-2009 kl. 11:44

Peugeot er den store synder her! Det er velkendt at Peugeot springer pærer hele tiden. Kør en tur på motorvejen og se at Peugeot er abnormt overrepræsenteret som enøjede køretøjer. Værkstederne gør Peugeot Danmark opmærksom på problemet, men de gør absolut intet ved sagen! Nogle sætter dioder ind for at undgå overspænding men om det virker får man forskellige holdninger til.

Pæreskift i en Peugeot 307 eller 206 er sgu ikke nemt. Ikke meget plads til fingrene, og systemet med en fjeder som nænsomt skal manøvreres (som regel i total mørke) rundt om pæren virker oldnordisk tumpet. Desuden kan man nemt komme til at vende pæren forkert med forkert lygtestilling til følge. For slet ikke at tale om baglyset, hvor selve lygtehuset skal helt afmonteres!

Og sidst gav jeg 189 kr for en H1 forlygtepære på en Shell station så billigt er det heller ikke.

Det er muligt at pæreskift er en lille sag for Peugeot Danmark, men for mig begynder det faktisk at være så meget et irritationsmoment, at det er med til at prikke til beslutningen om at næste bil ikke bliver en Peuoget....

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

26-11-2009 kl. 11:57

Inden du går helt i "selsving", så kan enhver mekaniker løse dit problem med en modstand der monteres ved batteriet til ca. 80,-

Hvis du iøvrigt skifter "abnormt" mange pærer, så skal du sgu da ikke købe dem på en tank.

Profil slettet

Profil slettet

26-11-2009 kl. 13:41

Som en sidebemærkning kan jeg heller ikke lade være med, at kommentere alle de tumper, som kører med deres tågelygter tændt altid. Jeg ved ikke om de syntes det ser smart ud men træls er det i hvertfald...

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

26-11-2009 kl. 14:27

Pæreskift på Audi A4 årgang 2005 (i hvertfald i venstre side) tager lang tid. Jeg og nogle kammerater brugte lige under en time på at skifte én pære.

Jeg kører selv i ældre Hondaer, her er pæreskift noget man ordner på et minut.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

26-11-2009 kl. 16:13

Meget aktuel og desværre berettiget tråd. Er også selv forundret over alle de lygtefejl, man ser. Jeg fejlbedømmer tit biler både foran- og bagvedkørende pga. lygtefejl. Hvor doven kan man være?

Er også meget overrasket over politiets laissez faire-holdning til amatør-xenon, tågelygter, positionslys og sprungne pærer.

Hvis politiet gad stå ud af bilerne, ville vi garanteret ikke se så mange lygtefejl.

Profil slettet

Profil slettet

26-11-2009 kl. 16:41

til den slags "bagateller". Det skal i stedet vogte en stor flok levebrødspolitikere i Københavnstrup.

Profil slettet

Profil slettet

04-12-2009 kl. 19:52

Har en Ford T - tager et øjeblik at skifte stearinlyset....................................... seriøs relevant diskussion....................