Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jacob Dorner

Jacob Dorner
bruger siden
16-01-2008

23-11-2009 kl. 13:19

Hej Morten
Først og fremmest: det er kun bagudvendte stole der er problematiske sammen med airbags...
Ellers jeg er 99% sikker på at det er lovpligtigt for fabrikanten at "skrive" hvis der er en airbag, så det burde stå indgraveret hvis der er én. Hvis der er kan du sandsynligvis ikke slå den fra lovligt, da det kræver en speciel kontakt "airbag til/fra" hvis det skal være lovligt, og det tvivler jeg på i så gammel en bil... IKKE noget med selv at pille og klippe ledninger over o.l. Du skal huske på at der rent faktisk sidder en sprængladning i den, så det er ikke ubetydelige krafter... rent faktisk er det sådan at redningspersonalet har fået nye procedure, så det er forbudt for dem at stikke hovedet ind til en fastklemt fører hvis airbaggen ikke er gået. Der er eksempler på at folk er blevet slået ihjel fordi den så pludselig er sprunget et kvarter efter ulykken.
Hvis du er i tvivl ville jeg køre ind forbi en nissan forhandler en dag ved lejlighed, det er jo de små det handler om så du må hellere være HELT sikker ;-) men jeg er ret overbevist om, at hvis det ikke er markeret så er der ikke nogen.
mvh Jacob

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg