Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

22-11-2009 kl. 19:01

Den bil jeg tænker mest tilbage på er afgjort min sølvgrå Alfa Romeo Alfetta 2,0 QV, fra '84. Født med 2 dobbelte Weber karburatorer og en fantastisk lyd fra udstødningen lød den som en drøm. Købte bilen i '91 på en fredag. Dagen efter kørte jeg til sydfrankrig i bilen sammen med min bror. Jeps, der var ikke et øje tørt, når vi rejste med 170-180 km./t. og vi nærmede os et betalings-anlæg og gearede overdrevent hårdt ned og Alfa'en skød/pruttede lystigt helt hen til lugen, hvor der skulle betales. Og når vi lettede igen, var det-naturligvis-med max gas. Vognen havde velour på sæder, dørsider og himmel. Så der var en fæl lugt af cigaretter i vognen (rigtige mænd røg jo dengang). Den havde ligeledes el-sæder og sideruder. Det virkede ikke altid helt efter hensigten..! Jeg blev advaret kraftigt mod, at købe bilen dengang. Men Alfa'en viste sig faktisk, at være yderst driftsikker. Rust havde den heller ikke.
Jeg har netop købt en helt ny VW Golf Plus 1,4 TSI. Det synes jeg jo selvfølgelig også er en helt kanon lækker vogn. Men det er bare noget andet, ikke..?
Alfa'en fik mig til at smile hver eneste gang, jeg satte mig ind i den og drejede nøglen. Den fik os endnu engang til sydfrankrig og hjem igen, uden problemer i nogen retning. DEN vogn ville jeg aldrig have undværet. Så jeg er glad for, at jeg ikke lyttede til "skeptikerne" og dermed gå glip nogle fantastiske oplevelser...

Mvh. Peter

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Emil Olsen

Emil Olsen
bruger siden
09-10-2003

23-11-2009 kl. 12:00

Købte en gammel udslidt Mazda mx-5 da jeg var 25år gammel. 15 år siden den havde forladt samlebåndet og med 219.000km på tælleren. En lille smule rust i skærmkanterne bagved, men ellers i rigtig god stand.

HVER gang jeg skulle ud og køre i den kom der smil på læberne. Det handlede ikke om at køre stærkt eller være en Brian. Det var bare en køreglad bil, og det at køre åbent er en oplevelse i sig selv.

Som med Mickaels Mazda 323, så var det utroligt at ALT virkede. Motor, gearkasse og undervogn fungerede som nyt. Motoren snurrede uden at kny ofte op til 7000RPM når "humøret" blev lidt for højt.

Bilen blev solgt efter 2 år og udskiftet med en helt ny Octavia St car. Også en dejlig bil, men det er så også det...

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg