Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

09-11-2009 kl. 23:35

Tjae - nogen mener den er lavet af guld ligesom gamle golf'er mv...

Jeg ville nok mene at du skal være flink og fjerne den for din onkel, den er det man i daglig tale kalder 0 kroners bil.

At der så er folk der køber og sælger den slags her på bilbasen og dba til 20 og 30 tusind er mig en gåde.

Men det er jo på sin vis et familie klenodie, og det må være det der giver værdi for dig/jer.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kasper Stevn

Kasper Stevn
bruger siden
26-06-2003

10-11-2009 kl. 16:12

En Audi 80 er en rigtig fin bil, dog er den ikke særlig økonomisk (med mindre den er med TDi motor).

Alt efter stand, kan sådan en bil sagtens være 30.000 kr værd.

Men det betyder jo ikke, at du ikke godt kan købe den billigt nu hvor det er et familiemedlem der skal af med den.

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2009 kl. 23:11

Hej Lars

Lad mig gætte. Din årsindkomst ligger over gennemsnittet, ikke sandt? ;o)

At påstå at en gammel men velholdt Audi 80 skulle være 0 kr værd ville sikkert holde stik i f.eks. Tyskland; desværre er vi bosat i DK, og må som sådan forholde os til en mere eller mindre vanvittig afgiftspolitik, der gør at der stadig er et markede for biler der i stort set alle andre europæiske lande for længst var blevet skrottet.

Jeg er selv én af de heldige der, dels pga. krisen, dels pga. føromtalte afgiftspolitik, er ejer af en ældre, men velholdt Honda Civic med 250K km på tælleren. Men det glæder mig da enormt at vide, at når den engang giver op (der går nok mange år endnu, det er trods alt en Honda..) ja, så kan jeg erhverve mig en lignende bil, ganske uden beregning... De er jo 0kr. værd har jeg ladet mig fortælle ;o)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

12-11-2009 kl. 19:51

Tja, det var nu også mest en provokation, for de står jo til 15-30000 herinde og jeg er da ked af at høre om din situation. Kender det også :-(

Jeg mener nu at den har megen anden værdi end de fire finge på fronten symboliserer....ligesom en gammel VW Giftspreder Diesel, eller Toyota Skrotrolla.

Håber og tror da alligevel du bliver glad for den, det er jo trods alt stadig det der skal holde dig kørende.