Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Jan Nielsen

Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006

06-11-2009 kl. 09:47

Umuligt at svare på. Det afhænger jo fuldstændigt af hvad prisen er sat til, hvem forhandleren er, hvad han har købt den til, hvilket humør han er i den dag du møder ham, hvor god du er til at prutte om prisen, osv osv

Der er kun en ting der gælder: ud og tal med nogle forhandlere og hør hvad prisen er. Nogle vil ikkgive rabat, andre vil gerne. Men til syvende og sidst skal du jo beslutte dig for hvor du synes du får mest for pengene, hvor du føler du gør den bedste handel. Og prisen er altså ikke den eneste faktor der gælder. Så dit spm er teoretisk og vil ikke kunne bruges til noget i praksis.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jacob Harritz Poulsen

Jacob Harritz Poulsen
bruger siden
05-02-2004

06-11-2009 kl. 10:00

Find den bil du synes bedst om og som du bliver mest glad for.

De fleste bilforhandlere vil (nødt til) tjene penge i øjeblikket og så mange som muligt på hver handel. Så er du for grådig med rabat, vil han hellere sælge den til en anden...

Skal du have den bil i længere årrække gør det jo ingen forskel, hvis den helt rigtige koster et par tusinde mere end den næst bedste. Brugte biler kan være meget forskellige og pris er naturligvis vigtigt, men fokusere mest på at finde den du bedst kan lide.

Jonas Petersen

Jonas Petersen
bruger siden
16-03-2007

07-11-2009 kl. 10:03

Både jeg min kammerat har en Colt 1,1, henholdsvis en 06'er og en 07'er. Min kammerat var så heldig at handle en rustbeskyttelse med i købet. Han gav knap 100000 kr for en 06'er 5 dørs med aircon og 35000 km på tælleren, for 8 mdr siden hos Mitsubishi i Vordingborg.
Find den bil du er interesseret i, gå efter en forhandler der ligger forholdsvist tæt på dig. Og gå så igang med at forhandle. Jeg vil anbefale dig at få en FDM test, rustbeskyttelse og vinterdæk med i prisen. Evt også service på bilen. Dette burde kunne lade sig gøre når du ikke kommer med en bil forhandleren skal tage i bytte. Du kan selvføgelig ikke samtidig forvente kontantrabat.
Kan iøvrigt fortælle, at som så mange andres Colt, har vores været fejlfri indtil videre, så den bil er et rigtigt godt køb.