Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

29-10-2009 kl. 16:14

Ellers prøv dækonline.dk de er billige

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

31-10-2009 kl. 18:09

Jeg kører selv med henholdsvis sommerdæk og vinterdæk, men er SÅ træt af de 2 årlige omskiftninger hvor dygtige dæksælgere hver gang prøver på at overbevise om, at de aftagne dæk helt bestemt er nedslidte og jeg absolut bør købe nye her og nu !!! I DK er vinterdæk unødvendige er jeg efterhånden sikker på. Hvad har vi af vinter ?? 2-5 dage om året ?? Gode, ikke slidte sommer/helårsdæk vil formentligt være bedre/lige så gode som dyre vinterdæk (som jo aldrig når at blive slidt ned, "da man da vel forhåbentligt ikke vil udsætte familien for en vinter på "kun" 8 mm slidbane"!!)
Behov for vinterdæk i DK er opfundet af dækfirmaerne !!!!
For 20 år siden (og der havde vi da endda vinter!!) var det kun fanatiske Norges-rejsende som kørte med vinterdæk........

Profil slettet

Profil slettet

01-11-2009 kl. 15:45

Ignorér "rådet" fra A M - han har kun luft mellem ørene. Dæk er det dummeste og farligste sted du kan spare. Husk på at dine sommerdæk holder dobbelt så længe når du kører på vinterdæk halvdelen af tiden. Vær også OBS på at bremselængden i glat føre forøges voldsomt med sommerdæk i forhold til vinterdæk. Dette kan i værste fald koste liv - måske dit eget og dine børns.

http://www.bilbasen.dk/newstestsguides/viewguides.aspx?guideid=32